Czwarty wymiar przestrzeni w drogerii Rossmann

Aktualności

Czwarty wymiar przestrzeni w drogerii Rossmann

16 października 2018

  • #Drogeria
  • #Rossmann

Architektura przyjmuje, że istnieją cztery wymiary przy projektowaniu: długość, szerokość, wysokość i czas. Ten czwarty wymiar jest dla Rossmanna kluczowy. To wspólny mianownik uniwersalnego projektu sklepu dostosowanego do klientów w każdym wieku. Rossmann rozpoczyna konkurs „Generacje Rossmann – czwarty wymiar przestrzeni”.

Zadanie to opracowanie koncepcji wykończenia wnętrz drogerii Rossmann. Ważne jest to, aby taki projekt był uniwersalny. Musi być przygotowany z myślą o starszych i młodszych klientach. Powinien uwzględniać dużą ilość produktów na półkach. Do wykonania jest prezentacja multimedialna, plansza wystawowa, a także opis idei danego rozwiązania.

Pytaniem, z którym muszą się zmierzyć konkursowicze, to: jak zaprojektować przestrzeń przyjazną, w której każde pokolenie będzie czuło się komfortowo?

Uniwersalne projektowanie zakłada integralność międzypokoleniową oraz dbałość o zdrowie i komfort każdego użytkownika. Jest ono oparta na poniższych zasadach:

– projektowanie rozwiązań, które będą dogodne dla jak największej grupy klientów;

– uwzględnianie indywidualnych preferencji użytkowników. Niektórzy robią zakupy szybko i potrzebują mieć wybrany produkt „pod ręką”, a inni chcą poszukać nowych rzeczy, sprawdzić ich skład i skonsultować swój wybór z doradzą;

– projektowanie rozwiązań intuicyjnych w użytkowaniu, które będą wygodne dla klientów. Zależy nam na czytelnych informacjach w drogeriach, uwzględniających takie warunki jak oświetlenie w sklepie, podział na kategorie produktowe;

– projektowanie rozwiązań, które pozwolą klientom zachować naturalną pozycję ciała przy wybieraniu produktów, tak, aby nie wymagało to od nich nadmiernego wysiłku;

– unikanie rozwiązań przygotowanych tylko dla wybranej grupy wiekowej, co w pewien sposób dyskryminowałoby inne osoby.

Komisja konkursowa wyłoni najlepszą pod względem architektonicznym, wizualnym i użytkowym koncepcję wykończenia wnętrza sklepu. Przygotowano atrakcyjne nagrody finansowe. Zwycięzca otrzyma 10 tys. zł. Osoba, która zajmie 2. miejsce – 7 tys. zł, a za 3. miejsce przewidziano nagrodę w wysokości 5 tys. zł.