Carrefour nagrodził odpowiedzialne praktyki opakowaniowe partnerów

Aktualności

Carrefour nagrodził odpowiedzialne praktyki opakowaniowe partnerów

16 października 2019

  • #Carrefour

Carrefour Polska ogłosił najlepsze inicjatywy 10. kampanii Autodiagnostyk „Wyzwanie dla dostawców – odpowiedzialne opakowania”. Wyniki ogłoszono 16 października podczas Spotkania Dostawców Marki Własnej.

Zdobywcą pierwszej nagrody została firma Stella Pack za projekt „Worki na śmieci jako ekologiczne opakowanie”. Inicjatywa Stella Pack, uznana za najlepszą w tym roku, polega na produkowaniu worków na śmieci w układzie gospodarki obiegu zamkniętego.

– Dostawcy marki własnej Carrefour w tegorocznej kampanii przedstawili wiele ciekawych projektów, które odpowiadają na trendy społeczne, a także korespondują z naszymi działaniami w obszarze odpowiedzialnego gospodarowania opakowaniami, takimi jak redukcja masy opakowań naszych produktów marki własnej, wprowadzanie toreb kasowych z recyklingu, czy zapraszanie klientów w całym kraju na zakupy z własnymi wielorazowymi opakowaniami – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju.

Obok nagrody głównej, jury przyznało też dwa wyróżnienia: w kategorii ekoprojektowanie za pomysł biodegradowalnego opakowania na cebulę i ziemniaki. W obszarze edukacji konsumentów doceniono inicjatywę, która zachęca do pakowania owoców do własnych opakowań lub całkowicie biodegradowalnych kartonów.

Kampania Autodiagnostyk opracowana przez Carrefour, ma na celu promowanie zrównoważonego rozwoju wśród dostawców marki własnej i umożliwienie im oceny ich działań w tym zakresie. Każda odsłona kampanii skupia się na jednym ze wskazanych przez Carrefour obszarów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.