Jesteś tutaj

Warto wyróżnić się wśród konkurencji

Kilkudziesięciu właścicieli i pracowników branży spożywczej z Olsztyna i okolic wzięło udział w szkoleniu, które 27 sierpnia zorganizowaliśmy pod hasłem „Jak konkurować z dyskontami oraz efektywnie zarządzać asortymentem.

Co miesiąc przedstawiciele „Poradnika Handlowca” odwiedzają inny region kraju, aby spotkać się z handlowcami. To okazja nie tylko do wymiany doświadczeń, ale także poznania nowinek, które charakteryzują branżę FMCG. Nasze ostatnie szkolenie wsparło Zrzeszenie Prywatnego Handlu i Usług w Olsztynie. Jak się okazuje, ta organizacja pomaga w aktywności miejscowych przedsiębiorców poprzez działalność biura rachunkowego, organizowanie szkoleń i uzyskiwanie dotacji unijnych, szczególnie dla  przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają działalność gospodarczą.

– Przedsiębiorcy korzystają z dotacji w różnej wysokości. Jej maksymalna wartość to 40 tys. zł. Uzyskało ją około dwustu beneficjentów – mówi Piotr Kamiński, Dyrektor Zrzeszenia Prywatnego Handlu i Usług w Olsztynie. Ale dotacje, to nie tylko to, na co mogą liczyć przedsiębiorcy w Olsztynie, oni także mogą skorzystać z oferty pożyczkowej, która jest jedną z bardziej atrakcyjnych w regionie.

– Każdy może zdobyć środki inwestycyjne z naszego funduszu pożyczkowego. Do dyspozycji jest kwota 300 tys. zł, która może być spłacana przez 5 lat, bez odsetek i prowizji. Jedynym kosztem dla przedsiębiorcy jest zabezpieczenie spłaty pożyczki. Finansujemy 80% wartości inwestycji brutto, a wnioski rozpatrujemy do 14 dni. Każdy ma 3 miesiące na wydatkowanie środków. Rozliczamy je w oparciu o faktury i rachunki. Do rozdysponowania mamy jeszcze 2 mln zł – powiedziała nam Elżbieta Sobczyk, pracownik Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie. Jednak głównym celem spotkania w Olsztynie było szkolenie, które prowadził przedstawiciel „Poradnika Handlowca”, Dyrektor Organizacyjno-Administracyjny Zbyszko Zalewski. Zwracał uwagę m.in. na eksponowanie takich atutów sklepu, które wyróżnią placówkę na mapie handlowej regionu. Mogą nimi być świeże warzywa i owoce, czy pieczywo. – Niebagatelne znaczenie ma określenie roli kategorii asortymentowych w sklepie – mówił Zbyszko Zalewski. – Wiąże się to oczywiście z dokładną analizą indywidualnego otoczenia każdej placówki. Trzeba zatem nakreślić i nazwać produkty: docelowe, rutynowe, uzupełniające i sezonowe. Podkreślał, że z takim uporządkowanym Zatowarowaniem łatwiej wygrywać z konkurencją. I jak się okazuje, kolejny dyskont w okolicy handlowej sklepu, nie musi oznaczać końca działalności, bo dostosowanie i różnico- wanie asortymentu do lokalnego rynku może stanowić o ponownym sukcesie placówki detalicznej.

Jedną z wielu kategorii, o którą trzeba zadbać w placówce handlowej są słodycze, dlatego rady dotyczące uzupełnienia tego asortymentu przekazała uczestnikom szkolenia Małgorzata Kaczorowska, Regionalny Przedstawiciel ds. Kluczowych Klientów Hurtowych w firmie Storck. To oczywiście tylko kilka tematów, poruszanych podczas naszego spotkania z handlowcami z Olsztyna.

 – Szkolenia są potrzebne i warto stosować się do tych zasad. Prowadzę sklep tradycyjny i staram się, aby mój sklep miał niepowtarzalny charakter. Jednym z pomysłów, który z powodzeniem realizuję jest sprzedaż określonego asortymentu w konkretnym dniu tygodnia. Klienci już przyzwyczaili się, że jednego dnia mogą kupić świeżą makrelę, a innego dnia świeżego łososia – powiedziała nam Ewa Seferynowicz, właścicielka sklepu spożywczego w Olsztynie.

Potwierdzeniem udziału w szkoleniu były certyfikaty, które otrzymał każdy jego uczestnik, a wręczał je Dyrektor Organizacyjno-Administracyjny „Poradnika Handlowca”, Zbyszko Zalewski. Handlowcy, którzy uczestniczyli w spotkaniu w Olsztynie otrzymali słodkie niespodzianki, m.in. nowe produkty, czyli Śmiej Żelki Mlekosmyki od firmy Storc.

Podobne artykuły

25 czerwca br. „Poradnik Handlowca” odwiedził Ostrów Wielkopolski. Tym razem bezpłatne szkolenie „Jak radzić sobie z konkurencją oraz efektywnie zarządzać asortymentem” odbyło się w Ostrowskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

Jak wspomóc sprzedaż i nie tylko rozmawiali handlowcy z Trójmiasta i okolic podczas już 21. bezpłatnego szkolenia „Poradnika Handlowca” dla właścicieli sklepów i ich pracowników pt. „Jak radzić sobie z konkurencją oraz efektywnie zarządzać asortymentem”. Spotkanie odbyło się 29 stycznia br. w gdańskim Centrum Handlowym Manhattan.

X

Przeczytaj również