Jesteś tutaj

Wyniki badania „Lody oczami Polaków i Włochów”

Na nasze dobre samopoczucie nieoceniony wpływ mają tzw. małe przyjemności. Wyniki badania „Lody oczami Polaków i Włochów” pokazały, że jedną z nich może być spontaniczne sięganie po mroźne słodkości.

Jak wynika z badania zrealizowanego przez Kantar na zlecenie LOTTE Wedel, lody jedzą (prawie) wszyscy Polacy i Włosi – na 1000 respondentów w Polsce znalazły się jedynie 4 osoby, które deklarują, że nie jedzą lodów (we Włoszech 2). Nad Wisłą lody najczęściej konsumowane są w godzinach popołudniowych, Włosi natomiast chętniej sięgną po nie w południe lub wieczorem. Polacy częściej niż Włosi konsumują mroźne słodkości podczas spacerów, spotkań z bliskimi poza domem, jako dodatek (np. do kawy, szarlotki) lub jako słodką przekąskę w ciągu dnia, a także na randce. Spożycie lodów w Polsce i Włoszech różni się pod kątem pory konsumpcji czy okazji, jednak motywacja jest najczęściej ta sama
– 70 proc. Polaków, a 58 proc. Włochów, po lody sięga spontanicznie, wtedy, gdy najdzie ich na to ochota.

Ponadto Polacy delektują się mroźnymi smakołykami przede wszystkim z rodziną (57 proc.) lub z partnerem (47 proc.). Mieszkańcy Włoch natomiast zdają się być w tej kwestii większymi indywidualistami – w pojedynkę lody konsumuje 26 proc. badanych (w Polsce 18 proc.). Przy wyborze małych, mroźnych przyjemności kierujemy się nie tylko impulsem
– ważny jest również ich smak. Badanie ujawniło przywiązanie do tradycji: podium lodowych faworytów w Polsce należy do wanilii, śmietanki i czekolady. Włosi natomiast, poza bezkonkurencyjną czekoladą, gustują także w orzechu laskowym i pistacji.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Reklama z udziałem kompozytora i piosenkarza będzie promować nowe wersje smakowe lodów. Poprzednikami Zbigniewa Wodeckiego byli m.in. Maryla Rodowicz, Daniel Olbrychski i Dorota Rabczewska, Katarzyna Figura.

Producent lodów Zielona Budka do oferty familijnych Lodów ze smakiem o pojemności 1000 ml dołączy nowe smaki: Mascarpone z sosem z owocami leśnymi czyli SMAK ROKU 2017, dostępny w lodach familijnych 1000ml, jak i gastronomicznych 5000ml. Ponadto ofertę wzbogacą lody Karmel z Solą, które do tej pory dostępne były tylko w segmencie HoReCa oraz Lody Ciasteczkowe z sosem malinowym. 

X