Jesteś tutaj

Wyniki badania „Lody oczami Polaków i Włochów”

Na nasze dobre samopoczucie nieoceniony wpływ mają tzw. małe przyjemności. Wyniki badania „Lody oczami Polaków i Włochów” pokazały, że jedną z nich może być spontaniczne sięganie po mroźne słodkości.

Jak wynika z badania zrealizowanego przez Kantar na zlecenie LOTTE Wedel, lody jedzą (prawie) wszyscy Polacy i Włosi – na 1000 respondentów w Polsce znalazły się jedynie 4 osoby, które deklarują, że nie jedzą lodów (we Włoszech 2). Nad Wisłą lody najczęściej konsumowane są w godzinach popołudniowych, Włosi natomiast chętniej sięgną po nie w południe lub wieczorem. Polacy częściej niż Włosi konsumują mroźne słodkości podczas spacerów, spotkań z bliskimi poza domem, jako dodatek (np. do kawy, szarlotki) lub jako słodką przekąskę w ciągu dnia, a także na randce. Spożycie lodów w Polsce i Włoszech różni się pod kątem pory konsumpcji czy okazji, jednak motywacja jest najczęściej ta sama
– 70 proc. Polaków, a 58 proc. Włochów, po lody sięga spontanicznie, wtedy, gdy najdzie ich na to ochota.

Ponadto Polacy delektują się mroźnymi smakołykami przede wszystkim z rodziną (57 proc.) lub z partnerem (47 proc.). Mieszkańcy Włoch natomiast zdają się być w tej kwestii większymi indywidualistami – w pojedynkę lody konsumuje 26 proc. badanych (w Polsce 18 proc.). Przy wyborze małych, mroźnych przyjemności kierujemy się nie tylko impulsem
– ważny jest również ich smak. Badanie ujawniło przywiązanie do tradycji: podium lodowych faworytów w Polsce należy do wanilii, śmietanki i czekolady. Włosi natomiast, poza bezkonkurencyjną czekoladą, gustują także w orzechu laskowym i pistacji.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Tegoroczne lato było kapryśne pogodowo, ale mimo tego Polacy chętnie sięgali po lody. Od stycznia 2019 r. zjedliśmy w naszym kraju już prawie 115 milionów litrów lodów, a producenci zapowiadają, że sezon nadal trwa. Tegoroczne badania  sprzedaży potwierdzają, że niezmiennie jesteśmy tradycjonalistami – ulubionym smakiem Polaków pozostaje śmietankowy, a najchętniej wybieranymi formami lodów są familijne i na patyku. Badania odnotowują największy wzrost sprzedaży w segmencie premium, który stał się bardzo popularny w naszym kraju.

Siemens Finance opublikował raport „Dyrektor finansowy 4.0”. Powstał on na podstawie rozmów z producentami i ekspertami w dziedzinie zarządzania w 11 krajach – w tym w Polsce. Wskazuje on na kluczowe kompetencje współczesnych dyrektorów finansowych w branży produkcyjnej, które są niezbędne do wprowadzenia firmy w erę Przemysłu 4.0.

X

Przeczytaj również