Jesteś tutaj

UOKiK: Bakalland przejmuje Delectę

Innova Phoenix otrzymała zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie kontroli nad Rieber Foods - właścicielem marki Delecta - oraz nad Bakallandem, podał Bakalland. Uzyskanie zgody było warunkiem połączenia Bakalland z SPV należącym do Innova Phoenix, który będzie właścicielem 100% akcji Delecty.

„Zarząd Bakalland (...) informuje, że powziął wiadomość:

1. o wydaniu przez prezesa UOKiK w dniu 21 lipca 2014 roku decyzji w przedmiocie wyrażenia zgody na dokonanie koncentracji polegającej na przejęciu przez Innova Phoenix S.a.r.l. kontroli nad Rieber Foods Polska S.A. z siedzibą we Włocławku (Delecta). 2. o wydaniu przez prezesa UOKiK w dniu 21 lipca 2014 roku decyzji w przedmiocie wyrażenia zgody na dokonanie koncentracji polegającej na przejęciu przez Inwestora kontroli nad Bakalland" - głosi komunikat.

Bakalland wyjaśnia, iż decyzje wydane zostały w związku z planowanym połączeniem Bakallandu i polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (SPV), w której inwestor - Innova Phoenix - jest jedynym wspólnikiem, przy czym SPV będzie właścicielem 100% akcji Delecty. Zarząd spółki wskazuje, iż połączenie Bakalland i SPV zostanie przeprowadzone w drodze łączenia przez przejęcie, przy czym SPV będzie spółką przejmowaną, a Bakalland spółką przejmującą. W ramach Połączenia, Bakalland wyemituje dla Inwestora 16.071.428 akcji zwykłych na okaziciela w zamian za majątek SPV, którym będzie wyłącznie 100% akcji Delecty.

Pod koniec maja Bakalland podał, że cena sprzedaży 100 proc. akcji Delecty wynosi 100 mln zł, zaś warunkiem nabycia akcji Delecty jest otrzymanie przez SPV decyzji UOKiK.

Rieber Foods Polska, zlokalizowana we Włocławku, posiada w swoim portfolio marki Delecta i jej subbrand Anatol oraz markę Zagłoba i Si Mexico!.

Kategoria: 

Podobne artykuły

W październiku rusza druga edycja Festiwalu Wypieków organizowanego wspólnie przez marki Delecta i Bakalland. 

Decyzją konsumentów Delecta została wyróżniona tytułem Superbrands 2018 w XII. edycji  niezależnego badania marek w Polsce. W projekcie przebadano blisko 2 tys. marek. Laureatów wskazało ponad 10 tys. respondentów.

X