Jesteś tutaj

Nestlé inwestuje we flotę samochodów hybrydowych

W trosce o jakość powietrza Nestlé Polska zastąpi wszystkie swoje auta służbowe samochodami hybrydowymi. Pierwsze z nich wyjadą na ulice już na przełomie sierpnia i września. Do końca 2019 r. firma wymieni 216 z 700 aut. W ciągu kolejnych 3 lat 100% samochodów we flocie Nestlé będzie miało napęd hybrydowy. W ten sposób firma ograniczy emisję dwutlenku węgla aż o 30%.

Co ciekawe, samochody z napędem hybrydowym we flocie Nestlé nie będą wymagały ładowania energią elektryczną z gniazdka. W każdym takim pojeździe energia kinetyczna będzie odzyskiwana podczas jego hamowania i magazynowana w akumulatorze w postaci ładunku elektrycznego. Oznacza to brak szkodliwej emisji w czasie, kiedy auto wykorzystuje tylko silnik elektryczny. Dodatkowo samochody hybrydowe pokonują część dystansu, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego – w warunkach miejskich jest to aż 50%, poza terenem zabudowanym 30%.

– Jako pierwszy rynek Nestlé na świecie oraz jako jedna z pierwszych firm w Polsce podjęliśmy decyzję o wymianie naszej floty wyposażonej w silniki konwencjonalne na samochody z napędem hybrydowym. To kolejny przykład działań zmierzających do ograniczenia wpływu działalności biznesowej firmy na środowisko. Wierzymy, że jest to właściwy krok, który przybliża nas do osiągnięcia naszego celu, jakim jest zerowy wpływ Nestlé na środowisko – podkreśla Edyta Iroko z Biura Prasowego Nestlé Polska.

Samochody hybrydowe, które znajdą się we flocie firmy, będą wyposażone w rozbudowane systemy asystentów drogowych, m.in.: autonomicznego hamowania awaryjnego czy w przypadku kolizji – automatycznego powiadamiania numeru 112.

Źródło: Centrum Prasowe PAP

Kategoria: 

Podobne artykuły

Ponad połowa wypadków, do jakich doszło na polskich drogach w 2017 r., wydarzyła się po zmroku w terenie zabudowanym. Przyczyną jest często słaba widoczność pieszych. Aby zwiększyć ich bezpieczeństwo i uchronić przed zagrożeniem, Nestlé, wraz z firmą Passio zorganizowało kampanię „Zabłyśnij na drodze.”

Nestlé i Google wystartowały z nową globalną kampanią „YouTube my break”. Dzięki temu posiadacze telefonów komórkowych z systemem Android podczas swoich przerw będą mogli szybko i sprawnie wyszukać najpopularniejsze filmy na YouTube i podzielić się nimi z przyjaciółmi.

X