Jesteś tutaj

Advertisement

Nestlé dla klimatu

W dniu 12 września Nestlé ogłosiło, że do 2050 r. zamierza osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych. Zobowiązanie to obejmuje najważniejszy cel Porozumienia paryskiego – aby ograniczyć wzrost temperatury maksymalnie do 1,5°C. Przed zwołanym na koniec września przez Sekretarza Generalnego ONZ, szczytem klimatycznym, Nestlé podpisze „Business Ambition for 1,5°C”.

Ogłaszając nowe zobowiązanie, Nestlé zwiększa tempo swoich działań w celu przeciwdziałania zmianom klimatu. Firma bazuje na dekadzie doświadczeń w pracy nad redukcją emisji gazów cieplarnianych. W ciągu ostatnich 4 lat Nestlé działało tak, by nie przyczyniać się do wzrostu temperatury powyżej 2°C. Firma jest zdecydowana odgrywać wiodącą rolę w walce ze zmianami klimatu. W ciągu najbliższych dwóch lat Nestlé opracuje plan obejmujący cele pośrednie zgodne ze ścieżką 1,5°C. Firma będzie corocznie sprawdzać swoje postępy, aby upewnić się, że jest na dobrej drodze.

Aby do 2050 r. osiągnąć wyznaczony cel, firma podejmie następujące kroki:

– Przyspieszenie transformacji portfolio produktów zgodnie z trendami konsumenckimi – Nestlé wprowadzi na rynek więcej produktów o zminimalizowanym wpływie na środowisko i będących składnikami zrównoważonej diety. Będzie to żywność i napoje na bazie roślin. Nestlé będzie również dążyć do takiej reformulacji produktów, aby zawierały składniki przyjaźniejsze dla klimatu. Firma przechodzi także na alternatywne materiały opakowaniowe.

– Zwiększenie liczby inicjatyw zaadresowanych do farmerów w celu absorpcji większej ilości węgla – Nestlé we współpracy z rolnikami wzmocni działania i programy mające na celu zrekultywowanie gleby i ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Nestlé zwiększy wysiłki na rzecz ochrony lasów poprzez przesadzanie drzew i zwiększanie bioróżnorodności.

– Wykorzystanie 100% odnawialnej energii elektrycznej w fabrykach, magazynach, logistyce i biurach Nestlé – 1/3 fabryk Nestlé (143) już korzysta ze 100% odnawialnej energii elektrycznej. Nestlé będzie nadal zwiększać użycie energii ze źródeł odnawialnych.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Nestlé Purina, inicjator sojuszu Pets at Work Alliance, wkracza na polski rynek ze zorganizowanym programem wprowadzania psów do przestrzeni biurowej. Do sojuszu Pets at Work może bezpłatnie przystąpić każda firma, która chce dostosować swoje biuro do potrzeb pracowników i ich czworonożnych ulubieńców.

30 czerwca zakończyło się internetowe głosowanie w ramach programu „Nestlé porusza Polskę”, w którym gminy walczyły o budowę siłowni plenerowych. W całym kraju można było głosować na blisko 500 zgłoszonych lokalizacji. Dzięki zaangażowaniu internautów, w Szczytnej, Pruszczu, Bytomsku oraz 13 innych lokalizacjach powstaną siłownie terenowe ufundowane przez Nestlé.

X