Jesteś tutaj

Cydr – produkt z potencjałem

Lubelskie Święto Młodego Cydru odbędzie się już w najbliższą sobotę 17 września w Lublinie. Podczas tegorocznej edycji odbędzie się dyskusja na temat potencjału cydru w kontekście produktów regionalnych. Gospodarzem wydarzenia jest Lubelskie Stowarzyszenie Miłośników Cydru. Spotkanie branżowe odbędzie się w formie panelu dyskusyjnego. Wezmą w nim udział producenci cydru, sadownicy, naukowcy, sommelierzy i eksperci rynkowi. Tematem przewodni to potencjał cydru, jako produktu regionalnego. – Tak jak Toskania nie mówi o winogronach, tylko o kulturze wina, my również nie chcemy już tylko dyskutować o polskich jabłkach, ale także o bogactwie polskich cydrów. Konsumenci oczekują od nas różnorodności. Święto będzie pierwszą okazją do pełnego rozsmakowania się w tej różnorodności, zapowiedzią zmian, które czekają cały rynek cydru – mówi Robert Ogór, prezes Ambra s.a., producenta Cydru Lubelskiego podczas konferencji prasowej zapowiadającej tegoroczne Lubelskie Święto Młodego Cydru.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Ponad 2 mln zł zainwestowała AMBRA S.A. w zakład produkcyjny w Biłgoraju na Lubelszczyźnie. Dzięki nowym technologiom może produkować cydr niefiltrowany i wyznaczać nowy standard polskiego cydru naturalnego.

Naturalny polski cydr ma szansę stać się ważnym zjawiskiem gospodarczym i programem rozwoju regionów. Wykorzystamy ten potencjał, jeżeli polski cydr otrzyma szerokie wsparcie, a na straży jakości produktu staną sami sadownicy. Dziś szansa na rozwój polskiego cydru jest zagrożona – mówi Robert Ogór, Prezes Ambra S.A., producent Cydru Lubelskiego.

X