Jesteś tutaj

Co Polacy wiedzą o mleku?

Z okazji Światowego Dnia Mleka przypadającego 1 czerwca przeprowadzono badanie  wśród polskich konsumentów, aby poznać świadomość zalet świeżego mleka w Polsce. Jak wynika z ankiety, mleko świeże pasteryzowane i UHT to dwa najbardziej rozpoznawalne rodzaje mleka. 1/3 badanych nie wie jednak, czym się różnią.

Wyniki pokazały, że Polacy bardzo dobrze orientują się w rodzajach mleka dostępnych na rynku. Najwięcej, bo aż 76% respondentów zna mleko świeże pasteryzowane, a 73% UHT. Większość deklaruje, że wie czym różnią się te dwa rodzaje mleka – wg 1/4 badanych mleko UHT posiada dłuższy termin przydatności do spożycia. 17% badanych uważa, ze mleko UHT i świeże pasteryzowane odróżnia smak. Jednocześnie 1/3 badanych nie ma wiedzy na temat różnic między mlekiem świeżym i UHT.

Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną konsumentów i bardzo wyraźnym trendem związanym ze zdrowym stylem życia w całej Europie, rośnie popyt na produkty mleczne w szkle. Dla większości respondentów to opakowania szklane najbardziej kojarzą się ze świeżością mleka. Aż 54% Polaków wybrało szkło jako najlepsze opakowanie do świeżego mleka, 23% wskazało karton, a 15% respondentów wybrało opakowania plastikowe.

Jak pokazują badania, 1/3 (37%) Polaków używa mleka codziennie. Najczęściej wykorzystując je jako dodatek do potraw i napojów. Sporą grupę stanowią osoby, które piją mleko samodzielnie, taką odpowiedź wskazało aż 44% badanych.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Nowoczesne technologie zajmują wysokie miejsce na liście priorytetów dyrektorów działów zakupów (CPO). Ponad jedna trzecia menedżerów uważa, że dzięki digitalizacji będą w stanie zrealizować cele zakupowe i dostarczyć wartość biznesową. W Polsce takiej odpowiedzi udzieliło aż 46 proc. ankietowanych. Jak wynika z globalnego badania firmy doradczej Deloitte nadal największym zainteresowaniem w działach zakupów cieszy się analityka danych, ale jednocześnie głównymi barierami w digitalizacji jest brak integracji i jakość danych.

Większość, bo ponad 80 proc. Polaków konsumuje alkohol rozsądnie i z umiarem. Potrafi sięgać po alkohol odpowiedzialnie i ma odwagę powiedzieć „nie” – wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii społecznej  „Trzeźwo myślę” na zlecenie Carlsberg Polska.

X