Jesteś tutaj

Walentynki 2019: na prezenty wydamy do 200 zł

Polacy coraz chętniej świętują Walentynki i choć większość z nas ma do nich neutralny stosunek, niemal 70% chce z tej okazji wręczyć upominek. Najczęściej planujemy wydatki w przedziale od 50 do 200 zł – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent.

Mimo że nasz stosunek do Walentynek jest umiarkowanie pozytywny, większość z nas przewiduje na tę okazję budżet prezentowy. Najwięcej z badanych (20,5%) chce wydać na upominki kwotę od 50 do 100 zł, co piąty od 100 do 200 zł, a pomiędzy 200 a 300 zł niecałe 10%. Symboliczne prezenty do 50 zł planuje kupić 12% Polaków, zaś te droższe, powyżej 300 zł – niecałe 6%.

Większość badanych (26,5%) Walentynki planuje spędzić z bliską osobą podczas intymnego wieczoru w domowym zaciszu. Niewiele mniej (24%) wybierze randkę poza domem, wyjście na romantyczną kolację, do kina lub do teatru.

– Większość z nas 14 lutego spędza raczej konwencjonalnie, choć marzy o czymś bardziej wyjątkowym. Dla 20% Polaków wymarzonym prezentem walentynkowym jest wspólny wyjazd, na drugim miejscu (12,4%) uplasowały się prezenty w formie przeżycia. Na dalszych miejscach znalazły się tradycyjne upominki rzeczowe:  kwiaty lub czekoladki (10,5%), biżuteria (9%) czy perfumy i kosmetyki (7%)  – mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Jajo od wieków jest symbolem odradzającego się życia, nic więc dziwnego, że stało się ono jednym z najważniejszych elementów wielkanocnej tradycji. A skąd wziął się w niej zajączek? Z powszechnego przekonania, że zwierzątko to śpi z otwartymi oczami, jako pierwsze miało więc zobaczyć Zmartwychwstanie. Dziś ma do odegrania równie ważną rolę, bo w okresie świąt w wielu krajach przynosi słodkie, czekoladowe prezenty...  Dziś już chyba nikt nie potrafi wyobrazić sobie Świąt Wielkanocnych bez pisanek i zajączków, zwłaszcza tych wykonanych z czekolady.

Najbardziej popularnym miejscem zakupów kosmetyków są drogerie (79%). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86%), niż mężczyźni (67%). Popularność drogerii jako miejsca zakupów wzrasta wraz z wykształceniem (od 66% wśród osób z wykształceniem podstawowym do 89% w wyższym) i dochodami (74% wśród osób z dochodami do 1 000 zł, 87% z dochodami powyżej 2 000 zł).

X