Prawie 5,7 mld zł obrotów Grupy Muszkieterów po III kwartałach 2019 r.

Aktualności

Prawie 5,7 mld zł obrotów Grupy Muszkieterów po III kwartałach 2019 r.

10 października 2019

Konsekwentnie przeprowadzana transformacja, związana z dynamiką rynku i oczekiwaniami klientów, przyniosła po trzech kwartałach 2019 r. efekt w postaci kolejnego wzrostu obrotów supermarketów i stacji paliw Intermarché oraz sklepów  Bricomarché. Obroty w wysokości prawie 5,7 mld zł, jakie Grupa Muszkieterów zanotowała w okresie od stycznia do września bieżącego roku, są potwierdzeniem znaczenia niezależnego handlu oraz dobrym prognostykiem na przyszłość.

Sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw zamknęła III kwartały 2019 r. obrotami w wysokości blisko 3,8 mld zł. W ostatnich miesiącach sieć otworzyła kolejne 3 stacje paliw pod szyldem Intermarché: w Działdowie, Gorzowie Wlkp. oraz Przemkowie. W przypadku ostatniej lokalizacji do dyspozycji mieszkańców miasta oddany został także sklep oferujący blisko 10 tys. artykułów.

– Wyniki, które osiągnęliśmy są efektem m.in. zmian, jakie stopniowo wprowadzamy w przypadku sieci Intermarché. Na bieżąco obserwujemy rynek i dostosowujemy się do jego dynamiki, również poprzez zamknięcia niektórych placówek i otwarcia w nowych lokalizacjach. Te działania pozwoliły nam stopniowo powrócić do zdrowszego modelu biznesowego. Otwarcia zrealizowane w poszczególnych miastach w ostatnich miesiącach są obiecujące zarówno pod kątem obrotów, jak i rentowności – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce. 

Od początku 2019 r. sieć prowadzi kampanię wokół hasła przewodniego „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Zapowiada ona całkowicie nową platformę marki Intermarché w Polsce. Kluczowe obszary, w których pozycjonowana jest obecnie sieć to przede wszystkim świeżość, bliskość, inspiracja i optymizm. Sieć zdecydowała się także na istotne działania w strategii cenowej oraz polityce asortymentowej modyfikowanej pod kątem nowej kampanii.

Udane trzy kwartały odnotowały również supermarkety Bricomarché. Obroty sieci z sektora „dom i ogród”, wyniosły blisko 1,9 mld zł i były wyższe o ponad 11% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.