Jesteś tutaj

Podatek cukrowy jednak od lipca?

Ministerstwo Zdrowia poparło w środę propozycję przesunięcia o kwartał, czyli na 1 lipca 2020 r. terminu wejścia w życie przepisów związanych z wprowadzeniem opłat od słodzonych napojów (tzw. podatek cukrowy) i napojów alkoholowych w opakowaniach o niewielkich pojemnościach.

W następstwie spotkań przedstawicieli resortu zdrowia z polskimi przedsiębiorcami, w środę ministerstwo wydało komunikat popierający przesuniecie wejścia w życie nowych regulacji na 1 lipca. Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia zaznaczył, że takie rozwiązanie pozwoli firmom na lepsze przygotowanie się do proponowanych przez ministerstwo zmian. Podkreślił również, że celem konsultacji z przedstawicielami firm było „wdrożenie nowych rozwiązań w sposób, który w jak najmniejszym stopniu ingerowałby w funkcjonowanie przedsiębiorców”.

Źródło: gazetaprawna.pl

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Niestabilność prawa, doraźne i nieprzemyślane rozwiązania podatkowe, stanowią od lat wielką bolączkę polskiej legislacji. Pomimo zapewnień rządu – o jego nieustannej trosce o los przedsiębiorców, o ważnej roli jaką w rodzimej gospodarce odgrywają polskie, szczególnie te małe i rodzinne firmy – gdy tylko pojawi się potrzeba ratowania budżetu państwa, władza nie ma skrupułów przed nałożeniem nowych danin. Nie inaczej było pod koniec ubiegłego roku, w gorącym okresie świątecznym, gdy z Ministerstwa Zdrowia wyszedł gotowy projekt „podatku cukrowego”. Warsaw Enterprise Institute wskazuje na negatywne konsekwencje dla polskich rolników, producentów oraz konsumentów.

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji wystosowała do Ministra Zdrowia stanowisko do projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów. POHiD wyraża zdecydowany sprzeciw wobec propozycji MF nakładających dodatkowe obciążenia w postaci opłat dla wybranych produktów: napojów z dodatkiem cukru i substancji słodzących oraz kofeiny, guaryny i tauryny; napojów alkoholowych w opakowaniach o objętości do 300 ml, a także reklamy suplementów diety. Podatek cukrowy niesie za sobą szereg negatywnych konsekwencji, zarówno dla polskich przedsiębiorców, jak i konsumentów.

X

Przeczytaj również