Jesteś tutaj

Niedzielny handel nie przeniósł się do sieci

Firma Blue Media, dostawca rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży on-line, odniosła się do wpływu, jaki miała pierwsza wolna niedziela na polskie e-sklepy. Wynika z badań, że handel nie przeniósł się do kanału cyfrowego.

– Pomimo kampanii reklamowych wielu sklepów internetowych pod hasłem „jesteśmy otwarci w niedzielę”, z danych Płatności Online Blue Media - z którego korzysta kilka tysięcy sklepów internetowych - wynika, że obrót w ostatnią niedzielę nie wzrósł znacząco w porównaniu do poprzednich niedziel. Choć nieznacznie wzrosła liczba transakcji w e-sklepach, to nieco obniżyła się ich średnia wartość w porównaniu do poprzednich niedziel – skomentował Krystian Wesołowski, ekspert Blue Media od rynku ecommerce

– Internetowym sklepom plany popsuła... ładna pogoda w niedzielę. Od dawna dostrzegamy korelację między ładną pogodą w weekend, a liczbą transakcji internetowych. W ciepłe i słoneczne soboty i niedzielę rzadziej przebywamy w domu, a tym samym rzadziej robimy zakupy online – dodał ekspert.

– Moim zdaniem realny wpływ zakazu handlu w niedzielę na polski rynek ecommerce będziemy mogli ocenić dopiero za kilka miesięcy, kiedy Polacy na dobre przyzwyczają się do wprowadzanych zmian dotyczących handlu w niedzielę – zakończył specjalista od rynku ecommerce.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Liczba klientów w centrach handlowych spadła w czerwcu o 4,2% rok do roku – wynika z danych FootFall Indeks Polska, który bada frekwencję w centrach handlowych. Czerwiec był czwartym miesiącem, w którym obowiązywał zakaz handlu w niektóre niedziele.

Analitycy Haitong Bank przeprowadzili coroczną analizę kondycji polskiego sektora detalicznego. Nastroje na tym rynku są nieco mniej optymistyczne niż rok temu, głównie z powodu niepewności związanej z konsekwencjami wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę. Jednak większość uczestników rynku oczekuje, że zakaz będzie miał ograniczony wpływ na ogólny wzrost sektora.

X