Jesteś tutaj

Moda na rum w Polsce

W ubiegłym roku sprzedano w Polsce rum za 110 mln zł. W skali całego rynku alkoholi rum jest kategorią niszową, ale dynamika popytu staje się coraz wyższa. Import rośnie dwucyfrowo, a Polacy coraz częściej decydują się na zakup droższych trunków z egzotycznych zakątków świata.

W okresie stycznia do listopada2018 r. Polska sprowadziła1,45 mln litrów rumu, co oznacza wzrost o 12% w skali roku. Większość sprowadzonego do kraju alkoholu pochodzi z Niemiec (45%, ok. 760 tys. litrów), import z Hiszpanii to 15%, natomiast po ok. 10% z Włoch i Wielkiej Brytanii. W skali całej Unii Europejskiej wzrost importu sięgnął 107 mln litrów, przy wzroście 14% rok do roku. Największa część sprowadzana jest ze Stanów Zjednoczonych (24 mln litrów), Kuby (20 mln) oraz Dominikany (14 mln).

Sprzedaż alkoholu odbywa się głównie w dużych miastach,  –Widzę to po swojej dystrybucji, sklepy w mniejszych miejscowościach sprzedają inny alkohol ­– przyznaje Jarosław Buss, właściciel firmy Tudor House i dystrybutor alkoholi. Zaznaczył on również, że widzi coraz większe zainteresowanie swoich klientów trunkami z Kolumbii, Panamy czy Ekwadoru. Z danych CMR wynika natomiast, że rum można kupić tylko w 40% małych sklepów. Połowę sprzedaży w tym formacie stanowią butelki o pojemności 200 ml z ceną ok. 15 zł.

Źródło: Rzeczpospolita

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi, a co za tym idzie – wymagający. Niska cena, która dotychczas była decydującym czynnikiem zakupowym, dla większości nie jest już wystarczająca i kluczowa. Tak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta” przygotowanego przez MAM.

Pierwsze półrocze 2018 r. charakteryzowało się bardzo wysoką, jak na pierwszą połowę roku, absorpcją oraz nową podażą. Jednak bardzo dobre, bieżące wyniki nie powinny przesłonić trwalszego trendu w sektorze.

X