Jesteś tutaj

Milenialsi cenią zakupy w sklepach stacjonarnych

Pokolenie milenialsów uwielbia kupować i wciąż preferuje zakupy w sklepach stacjonarnych – pokazują najnowsze badania L’Observatoire Cetelem BNP Paribas Personal Finance.

Młodzi Polacy chętnie wybierają się na zakupy, ponieważ coraz lepiej oceniają swoją sytuację życiową. W skali od 1 do 10 przyznają 5,8 pkt., czyli o 0,3 pkt. mniej niż średnia europejska dla 17 krajów biorących udział w badaniu. Na dobre oceny wpływa m.in. poprawiająca się sytuacja gospodarcza, a wraz z nią rosnąca siła nabywcza. 38 proc. młodych ludzi biorących udział w badaniu ocenia, że ich siła nabywcza wzrosła. Co więcej, ponad połowa młodych ludzi zamierza poprawić swoją sytuację finansową w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

– Milenialsi lubią wydawać pieniądze w sklepach – zarówno dużych, jak i lokalnych, stacjonarnych i internetowych, choć wciąż wolą tradycyjną formę zakupów. Przede wszystkim dlatego, że przywiązują dużą wagę do możliwości dotknięcia i dokładnego obejrzenia produktu (tę kwestię jako ważną wskazuje 60 proc. ankietowanych). Co istotne, cenią sobie to, że towar jest dostępny na miejscu i mogą go mieć od razu, bez konieczności czekania na przesyłkę – powiedział Krzysztof Wojciechowski, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży Consumer Finance w Banku BGŻ BNP Paribas.

Mimo to przedstawiciele młodego pokolenia dostrzegają minusy tradycyjnej formy zakupów. Uważają, że głównymi wadami sklepów stacjonarnych są: długi czas oczekiwania w kolejce do kasy, niedostępność niektórych produktów, problemy z dojazdem do sklepu i zaparkowaniem samochodu, zbyt ograniczone godziny otwarcia czy niewystarczająco wykwalifikowany personel. 8 na 10 europejskich milenialsów jest zadowolonych z jakości obsługi w sklepach — w żadnym z badanych krajów nie stwierdzono zauważalnego niezadowolenia.

Millenialsi jednak nie tylko wydają. Jak wynika z badania, coraz większą wagę przywiązują również do oszczędzania. Dlatego właśnie zwracają uwagę na to, co, gdzie i za ile kupują. Chętnie wybierają najtańszą formę zakupów – częściej nawet niż pokolenie po 35. roku życia.

Badanie L’Observatoire Cetelem de la Consommation z 2018 r. pokazuje, że milenialsi twardo stąpają po ziemi, mają poczucie odpowiedzialności i racjonalnie planują swoje wydatki. Ta grupa to dobry klient dla sklepów stacjonarnych, ale sprzedawcy będą musieli zmierzyć się z wyzwaniami, usprawniającymi zakupy oraz w najbliższym czasie włączyć technologię cyfrową do swojego modelu biznesowego.

Foto: Shutterstock

Kategoria: 

Podobne artykuły

Wzrasta zainteresowanie programami lojalnościowymi – obecnie ponad 40 proc. nabywców deklaruje, że zawsze lub często bierze w nich udział. Na przestrzeni ostatnich lat odsetek ten utrzymuje tendencję wzrostową. W porównaniu z rokiem 2014 wzrósł o 15 punktów procentowych. Instytut GfK przeanalizował, który z programów lojalnościowych okazał się najbardziej skuteczny.

Akronim LGBT+ obejmuje osoby o tożsamościach płciowych i orientacjach seksualnych innych niż heteroseksualne osoby, które identyfikują się ze swoją płcią biologiczną. Nawyki oraz styl życia konsumentów LGBT+ różni się od konsumentów heteronormatywnych. Osoby LGBT+ zwracają większą uwagę na zdrowe żywienie, cenią sobie wygodę i jakość – wynika z analizy Nielsena.

X

Przeczytaj również