Jesteś tutaj

Advertisement

Milenialsi cenią zakupy w sklepach stacjonarnych

Pokolenie milenialsów uwielbia kupować i wciąż preferuje zakupy w sklepach stacjonarnych – pokazują najnowsze badania L’Observatoire Cetelem BNP Paribas Personal Finance.

Młodzi Polacy chętnie wybierają się na zakupy, ponieważ coraz lepiej oceniają swoją sytuację życiową. W skali od 1 do 10 przyznają 5,8 pkt., czyli o 0,3 pkt. mniej niż średnia europejska dla 17 krajów biorących udział w badaniu. Na dobre oceny wpływa m.in. poprawiająca się sytuacja gospodarcza, a wraz z nią rosnąca siła nabywcza. 38 proc. młodych ludzi biorących udział w badaniu ocenia, że ich siła nabywcza wzrosła. Co więcej, ponad połowa młodych ludzi zamierza poprawić swoją sytuację finansową w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

– Milenialsi lubią wydawać pieniądze w sklepach – zarówno dużych, jak i lokalnych, stacjonarnych i internetowych, choć wciąż wolą tradycyjną formę zakupów. Przede wszystkim dlatego, że przywiązują dużą wagę do możliwości dotknięcia i dokładnego obejrzenia produktu (tę kwestię jako ważną wskazuje 60 proc. ankietowanych). Co istotne, cenią sobie to, że towar jest dostępny na miejscu i mogą go mieć od razu, bez konieczności czekania na przesyłkę – powiedział Krzysztof Wojciechowski, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży Consumer Finance w Banku BGŻ BNP Paribas.

Mimo to przedstawiciele młodego pokolenia dostrzegają minusy tradycyjnej formy zakupów. Uważają, że głównymi wadami sklepów stacjonarnych są: długi czas oczekiwania w kolejce do kasy, niedostępność niektórych produktów, problemy z dojazdem do sklepu i zaparkowaniem samochodu, zbyt ograniczone godziny otwarcia czy niewystarczająco wykwalifikowany personel. 8 na 10 europejskich milenialsów jest zadowolonych z jakości obsługi w sklepach — w żadnym z badanych krajów nie stwierdzono zauważalnego niezadowolenia.

Millenialsi jednak nie tylko wydają. Jak wynika z badania, coraz większą wagę przywiązują również do oszczędzania. Dlatego właśnie zwracają uwagę na to, co, gdzie i za ile kupują. Chętnie wybierają najtańszą formę zakupów – częściej nawet niż pokolenie po 35. roku życia.

Badanie L’Observatoire Cetelem de la Consommation z 2018 r. pokazuje, że milenialsi twardo stąpają po ziemi, mają poczucie odpowiedzialności i racjonalnie planują swoje wydatki. Ta grupa to dobry klient dla sklepów stacjonarnych, ale sprzedawcy będą musieli zmierzyć się z wyzwaniami, usprawniającymi zakupy oraz w najbliższym czasie włączyć technologię cyfrową do swojego modelu biznesowego.

Foto: Shutterstock

Kategoria: 

Podobne artykuły

Agencja badawcza Nielsen oraz PAYBACK przeprowadzili badanie dotyczące tego, w jaki sposób Polacy postrzegają pobieranie opłat za reklamówki. Ankieta wykazała, że ponad połowa konsumentów twierdzi, iż płatność za tzw. foliówki jest uzasadniona. 

Matki przy wyborze produktów żywnościowych dla swoich dzieci kierują się ich jakością. Z badania przeprowadzonego przez dr Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Aleksandrę Świebodę z Instytutu Matki i Dziecka wynika, że niemniej ważne okazują się także rekomendacje organizacji oraz instytucji naukowo-badawczych.

X