Jesteś tutaj

Jakie piwo piją Polacy?

Najnowsza analiza Instytutu Badawczego ABR SESTA i firmy Syno Poland wykazała, że aż 91% pełnoletnich Polaków pije piwo. Najwięcej osób sięga po napój z alkoholem – 75%. Bezalkoholowy trunek wybiera tylko 8%, a niskoalkoholową wersję – 9%. Jasne z pianką wskazuje 40%. O ponad połowę mniej zwolenników ma piwo smakowe – 17%. Na trzeciej pozycji jest ciemne – 10%. Pszeniczne, lager i pils odnotowały po 6%.

Od wielu lat jesteśmy w ścisłej czołówce krajów o wysokim spożyciu piwa. W ciągu roku statystyczny konsument wypija go w ilości ok. 100 litrów. Wynika to z faktu, że ten produkt jest u nas łatwo dostępny. Konsument ma do wyboru ogromną paletę wariantów tego produktu na krajowym rynku. Co warto podkreślić, w ostatnich latach wyraźnie wzrosła sprzedaż piwnych specjalności. Nowe rodzaje i gatunki, jakich wcześniej w ogóle nie było w sklepach, teraz wręcz wysypują się z półek do koszyków klientów, spragnionych oryginalnych smaków i aromatów.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Matki przy wyborze produktów żywnościowych dla swoich dzieci kierują się ich jakością. Z badania przeprowadzonego przez dr Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Aleksandrę Świebodę z Instytutu Matki i Dziecka wynika, że niemniej ważne okazują się także rekomendacje organizacji oraz instytucji naukowo-badawczych.

Piwo jest jedną z najważniejszych kategorii FMCG w sklepach małego formatu (do 300 mkw.). Znajduje się średnio na co czwartym paragonie, generując niecałą 1/5 sprzedaży. Nie dziwi zatem fakt, iż klienci mają ogromną różnorodność wyboru – sklepy oferują cały wachlarz możliwości, bo średnio ok. 70 wariantów, a liczba ta z roku na rok rośnie. Co sezon kuszą również nowościami, głównie w zakresie piw smakowych czy radlerów.

X