Jesteś tutaj

Biedronkowe Słodziaki uświadamiają ekologicznie

Mieszkańcy Leśnej Polany w nowej odsłonie akcji „Gang Słodziaków” przekazują cenną wiedzę na temat ekologii. Aby rozbudzić w dzieciach troskę o środowisko Biedronka przygotowała specjalną broszurę o segregacji odpadów, którą będzie można otrzymać za darmo dzięki zakupom w najbliższą sobotę, 12 października. Ponadto już wkrótce Biedronka wspólnie z Fundacją Arka zasadzi w Polsce tysiące drzew.

W tegorocznej akcji „Gang Słodziaków” Biedronka zachęca dzieci nie tylko do czytania, lecz także przybliża najmłodszym tematykę ochrony środowiska. Sadzeniem drzew zajmują się Słodziaki w ostatnim rozdziale książki opowiadającej o przygodach Gangu Słodziaków oraz uczniowie klas I-III szkół podstawowych w ramach Biedronkowego konkursu. Na tym sieć nie poprzestaje. By celebrować Dzień Drzewa, Biedronka nawiązała współpracę z Fundacją Arka, w ramach której do wiosny 2020 r. zostanie zasadzonych 10 tys. drzew.

To jeszcze nie wszystko - w najbliższą sobotę, 12 października, klienci, którzy uczestniczą w akcji „Gang Słodziaków” i zrobią zakupy za co najmniej 40 zł, otrzymają za darmo edukacyjną broszurę dla dzieci. Najmłodsi dowiedzą się z niej m.in. jak przebiega proces recyklingu odpadów, czemu służy oraz jak my sami możemy przyczynić się do ochrony środowiska na co dzień. Broszura zawiera ważne informacje przedstawione w przystępny sposób, dzięki czemu nauka stanie się o wiele przyjemniejsza. Została opracowana we współpracy z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol. Broszurze ze Słodziakami towarzyszy również dedykowana strona internetowa oraz kolejna piosenka Gangu Słodziaków „Ekosłodziaki”.

Działania Słodziaków są spójne z ekologicznymi aktywnościami Biedronki na co dzień. Od wielu lat we wszystkich placówkach w całej Polsce sieć prowadzi selektywną zbiórkę odpadów – do recyklingu i odzysku trafia ponad 91% wytworzonych przez Biedronkę odpadów, m.in. folia, makulatura, odpady bio.

Ograniczenie zużycia plastiku w opakowaniach produktów marki własnej, szeroka oferta produktów ekologicznych i certyfikowanych, planowanie tras ciężarówek, by były jak najbardziej efektywne czy wreszcie ekorozwiązania w sklepach to tylko niektóre z inicjatyw podejmowanych przez sieć. Dzięki skali Biedronki efekty są imponujące – m.in. zastąpienie oferty grillowej wersją eko pozwoliło wyeliminować ze środowiska niemal 250 ton plastiku w ciągu roku.

Biedronka monitoruje także łańcuchy dostaw swoich produktów pod kątem wpływu upraw na stan lasów. Ponadto w produktach spożywczych marki własnej dostępnych w sklepach Biedronka wykorzystywany jest wyłączenie olej palmowy posiadający certyfikat RSPO, a w czerwcu br. sieć dołączyła również do Polskiej Koalicji Zrównoważonego Oleju Palmowego. Celem koalicji jest to, by najpóźniej do 2023 r. 100% oleju palmowego wykorzystywanego w Polsce pochodziło ze zrównoważonych certyfikowanych upraw. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Ruszyła kampania marketingowa akcji Gang Słodziaków, prowadzonej przez sieć Biedronka. W tym roku wesoła szóstka Słodziaków z leśnej polany zachęca dzieci i dorosłych do wspólnego czytania. Kampania „Gang Słodziaków” prowadzona jest w stacjach telewizyjnych, radiowych, w prasie, internecie i mediach społecznościowych.

Nastąpił wyczekiwany powrót Gangu Słodziaków. Ich przejście przez magiczny portal do sklepów Biedronki jest wspierane przez szeroko zakrojoną kampanię marketingową, która ruszyła 26 sierpnia br.

X

Przeczytaj również