Zbliża się 11 listopada, pora kupić gęś

Kampanie

Zbliża się 11 listopada, pora kupić gęś

30 października 2019

W poniedziałek, 21 października, w Akademii Kulinarnej Whirlpool w Warszawie odbyły się warsztaty kulinarne dla dziennikarzy, organizowane przez spółkę Cedrob. Wśród zaproszonych obecni byli przedstawiciele magazynów branżowych, handlowych, lifestylowych oraz poradniczo-rozrywkowych. Spotkanie było kolejnym z cyklu „Na św. Marcina – najlepsza gęsina”.

Warsztaty rozpoczęły się prezentacją najważniejszych pozycji spośród bogatej oferty Cedrob, podczas której wyróżniono najważniejszy produkt, jakim była gęś owsiana marki Krakauerland/Kraina Kraka. Od dawna wiadomo, że gęś jest jednym z najzdrowszych mięs, która nie bez powodu nazywana jest prawdziwą arystokratką wśród drobiu. Świadomość kupujących na temat bogactwa tego szlachetnego mięsa stale wzrasta. Konsumenci wiedzą, że gęś jest kaloryczna, lecz zdrowa, między innymi dlatego, że zawiera szczególnie dużą ilość cennych kwasów omega-3.

Od lat w Polsce okres jesienno-zimowy jest czasem promocji wysokiej jakościowo gęsiny, której sprzedaż w Cedrob z roku na rok sukcesywnie wzrasta. 11. listopada, kiedy obok Dnia Niepodległości przypada dzień św. Marcina, jest powrotem do tradycji spożywania gęsiny i to właśnie wtedy te drobiowe mięso jest najsmaczniejsze. Polacy coraz częściej i chętniej sięgają po ten produkt, stąd też pojawia się narastające czytelnictwo magazynów kulinarnych, a ten gatunek drobiu idealnie wpisują się w aktualne trendy żywieniowe. Cedrob od zawsze zachęca do samodzielnego przygotowywania posiłków, polecając mięso drobiowe wysokiej jakości.

Po prezentacji rozpoczęła się część warsztatowa, w której goście z wielkim zapałem przygotowywali dania według sprawdzonych, kulinarnych receptur. Pod okiem pasjonatów gotowania – Marco Ghia oraz Christiny Catese, została przygotowana zupa z kaczki Kraina Kraka na bazie brandy, która cieszyła się oryginalnym i niepowtarzalnym smakiem. Natomiast najważniejszym punktem spotkania były pierogi z gęsią marki Krakauerland/Kraina Kraka, które pojawiły się w dwóch odsłonach: pierwsze zostały wypełnione piersią z gęsi, które pojawiły się z dodatkiem musu z szarej renety wraz z rozmarynem i masłem, a kolejne zaś to gęsina marynowana w czerwonym winie, w towarzystwie sezonowych, pieczonych warzyw, takich jak dynia oraz polskie ziemniaki.

W przerwach pomiędzy gotowaniem kolejnych potraw uczestnicy spotkania mieli okazję spróbować wiodących produktów, które znajdują się w ofercie Zakładów Mięsnych Silesia, należących do Grupy Cedrob. Po raz kolejny udowodniono, że delikatnym w smaku pasztetem skradnie się serca następnym wielbicielom tradycyjnych smaków. Z kolei myśliwska z kurnej półki, która jest nowością w ofercie, okazała się smaczną odmianą dla wędlin wieprzowych.