Kampania reklamowa „Żabka. Mały Wielki Sklep” firmy Żabka Polska została nagrodzona złotą statuetką w konkursie Effie Awards 2016. Zwyciężyła w kategorii retail, w której konkurowała z siecią Lidl, IKEA Retail oraz Centrum Riviera.
Projekty zgłaszane do konkursu Effie Awards oceniane są pod kątem ich efektywności. Zwycięskie kampanie to te, które według jurorów najlepiej realizują wyzwania strategiczne oraz przyjęte przez firmy cele sprzedażowe i komunikacyjne. Przyznając nominacje jurorzy kierują się obiektywnymi wynikami badań, udokumentowanymi wzrostami sprzedaży czy wskaźnikami skuteczności działań marketingowych.
Celem kampanii „Żabka. Mały Wielki Sklep” było pokazanie w pozytywny i aspirujący sposób tego, co wyróżnia sieć na tle sklepów wielkopowierzchniowych i stanowi o jej przewadze rynkowej, a więc bezpośrednie relacje prowadzących sklepy i sprzedawców z klientami. Zadaniem komunikacji było stworzenie atmosfery osiedlowego sklepu spożywczego na codzienne zakupy. W uzasadnieniu swojego werdyktu jurorzy podkreślili, że przewagą kampanii „Mały Wielki Sklep” jest spójna platforma komunikacyjna odpowiadająca w wysoce kreatywny sposób na wyzwania strategiczne stojące przed siecią Żabka. O sile projektu decyduje jego prostota, ciepło i zaufanie do inteligencji konsumentów.
Naszym wyzwaniem było zbudować pozytywne emocje wokół sklepu i sprzedawcy, tak, aby nasz Klient postrzegał Żabkę jako przyjazny sklep spożywczy z dobrymi promocjami. W realizacji tego zadania naszym głównym orężem był humor, który pozwolił skutecznie zbudować sympatię do marki – mówi Maciej Mitoraj, Dyrektor Marketingu i Rozwoju w Żabka Polska. – Stworzona platforma komunikacyjna okazała się wysoce efektywna, odpowiadając na kluczowe wyzwania związane z rozwojem sieci. Pozwala łączyć okazje, produkty i promocje z wizerunkiem przyjaznego sklepu convenience. Złota statuetka Effie jest ukoronowaniem i potwierdzeniem dobrego kierunku naszych działań – dodaje.
Przygotowana przez agencję PZL kampania obecna jest w mediach od 3 grudnia 2015 r. Jurorzy konkursu Effie oceniali działania promocyjne prowadzone do 31 marca 2016. Obejmowały one przede wszystkim ogólnopolskie stacje telewizyjne, Internet, radio oraz POS w sklepach sieci Żabka.
Effie Awards, którego organizatorem w Polsce jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, to najważniejszy i najbardziej prestiżowy konkurs marketingowy na świecie, odbywający się obecnie w 40 krajach. Wyznacza rynkowe standardy efektywności oraz promuje wzorowe działania komunikacyjne. W tegorocznej, polskiej edycji przyznano 9 złotych, 18 srebrnych i 30 brązowych nagród.