Wielu zagranicznych kupców na WorldFood Warsaw

Aktualności

Wielu zagranicznych kupców na WorldFood Warsaw

Przed nami piąta już edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw i kolejna okazja do nawiązania udanych, skutecznych i szerokich kontaktów biznesowych. Swój udział w rozmowach handlowych edycji 2018 zgłosili już kupcy m.in. z Wietnamu, Hiszpanii, Hong Kongu, Turcji, Bułgarii, Pakistanu, Rumunii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Mołdawii. Kolejny raz na targach zagości pawilon włoski Bellavita.

Nie zabraknie też  kupców z polskich sieci handlowych i tych działających na terenie Polski. Patronat tradycyjnie już objęła Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji.

Wykupienie stoiska w dobrej lokalizacji, na nawet największych krajowych targach, to jeszcze nie sukces. Sukcesem jest zwiększenie świadomości marki, wzmocnienie relacji z dotychczasowymi klientami, poznanie trendów panujących wśród konkurencji czy pozyskanie nowych klientów i partnerów. Traktowanie targów jak wystawy jest mylne i nieskuteczne. Ekspozycja produktów to „must have” na targach, ale produkty same się nie obronią. Targi powinny być kanałem, który umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, handlowcami i zainteresowanymi naszymi produktami. Organizatorzy WorldFood Warsaw wiele miesięcy przed rozpoczęciem targów zajmują się wyszukiwaniem potencjalnych kooperantów i inwestorów zainteresowanych współpracą z wystawcami, a następnie organizują ich przyjazd do Warszawy. W trakcie targów odbywa się seria wcześniej umówionych spotkań. Taka formuła zwiększa efektywność wystąpienia na targach i skraca czas dotarcia do kontrahenta.

– I to właśnie gwarantuje WorldFood Warsaw. Co roku zwiększa się ilość kupców z rożnych stron Świata i Europy, a rozmowy przeprowadzane podczas targów kończą się konkretami, zamówieniami i poważnymi kontraktami – zapewnia Agnieszka Szpaderska, manager WorldFood Warsaw, po czym dodaje: – Należy pamiętać, że zwiedzający to osoby, które samą swoją obecnością deklarują zainteresowanie branżą. Każda rozmowa to możliwość sprawdzenia, jak naszą markę postrzegają inne osoby. Warto słuchać, dopytywać i notować spostrzeżenia rozmówców – pozwolą one spojrzeć na własny produkt z innej perspektywy i być może mogą przełożyć się na jego udoskonalenie. To olbrzymia wartość, którą trudno uzyskać online.

Według badań CEIR (Center of Exhibition Industry Research): 76% gości targowych ma określony plan działania, 48% potencjalnych transakcji omówionych na targach nie wymaga dalszych wysiłków ze strony sprzedającego, aby zakończyć je pomyślnie, a finalizacja potencjalnych transakcji omówionych na targach kosztuje 56% mniej niż  tradycyjne wizyty u potencjalnych partnerów handlowych.