Wielkanocna Zbiórka Żywności w sklepach Lidl

Aktualności

Wielkanocna Zbiórka Żywności w sklepach Lidl

03 kwietnia 2014

Od 4-6 kwietnia br. klienci sklepów Lidl będą mogli przyłączyć się do Wielkanocnej Zbiórki Żywności, organizowanej przez 28 Banków Żywności zrzeszonych w federacji.

Na czas akcji w wybranych placówkach sieci, ustawione zostaną specjalne kosze, do których będzie można przekazywać żywność. Trafi ona przed zbliżającymi się świętami do najbardziej potrzebujących.

Zbliżająca się zbiórka to już kolejna tego typu akcja, którą wspiera Lidl. Żywność przekazana przez klientów sklepów Lidl i tym razem trafi do najbardziej potrzebujących, aby mogli godnie spędzić świąteczny czas. 

Zbliżająca się akcja zbierania żywności, odbędzie się w ponad 150 placówkach Lidl w całej Polsce (lista sklepów dostępna na www.bankizywnosci.pl oraz lidl.pl). W sklepach pojawią się wolontariusze Banków Żywności, a klienci będą mogli dołączyć się do zbiórki, przekazując produkty do specjalnie oznakowanych koszy. Banki Żywności rekomendują, aby przekazywać na cele zbiórki produkty suche o długim terminie przydatności, takie jak: olej, cukier, dżemy, konserwy warzywne i mięsne oraz słodycze. Zbiórka żywność trafi następnie do magazynów Banków Żywności, gdzie zostanie zważona, posortowana i przekazana podopiecznym organizacji charytatywnych współpracujących z Bankami Żywności.

W poprzednim roku podczas Wielkanocnej Zbiórki Żywności w sklepach Lidl udało się zebrać prawie 10 ton żywności. Także w tym roku będziemy wszystkich zachęcać, aby pomyśleli o potrzebujących – podkreśla Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.

Zaangażowanie w świąteczną akcję zbierania żywności jest elementem działań „W trosce o lepsze jutro” w ramach, których realizowane i wspierane są międzynarodowe, ogólnopolskie i lokalne inicjatywy społeczne. Firma Lidl współpracuje także z wieloma organizacjami pozarządowymi, takimi jak: Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą” czy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Ponadto Lidl prowadzi już po raz kolejny w tym roku kampanię informacyjną „Mały procent wielka pomoc”, która promuję ideę przekazywania 1% podatku organizacjom charytatywnym.