Udane spotkanie z Klientem – jak się wyróżnić i zostać zapamiętanym?

Aktualności

Udane spotkanie z Klientem – jak się wyróżnić i zostać zapamiętanym?

06 maja 2022

Pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie również w biznesie. Rozmowa z klientem zawsze może być stresująca i trudna, ale wyposażenie się w odpowiednie narzędzia znacznie pomoże w prowadzeniu konwersacji. Jak należy podchodzić do klienta i w jaki sposób można skutecznie przygotować się do spotkania?

Jak przygotować się do rozmowy z klientem i co ze sobą zabrać?

W trakcie przygotowywania się do rozmowy często myśli się o tym, jak się wyróżnić na spotkaniach z potencjalnym klientem. Podstawą będzie odpowiednio dobrany strój – stosowny, choć niekoniecznie ekstremalnie formalny. Styl ubioru należy dobrać bezpośrednio do rozmówcy, jeśli tylko jest to możliwe. Ubrany w elegancki garnitur przedstawiciel handlowy, który udaje się do firmy budowlanej na plac budowy, może wzbudzić mieszane odczucia rozmówców. Podobne wrażenie wzbudzi pracownik, który na rozmowę z członkiem zarządu dużej, znanej firmy ubierze się zbyt casualowo. Najlepszą umiejętnością jest więc wyczucie tego, co stosowne.

Zawsze warto jednak wyposażyć się w kilka podstawowych rzeczy, które pomogą w prowadzeniu rozmowy. Notatnik z logo firmy, długopis, dobry telefon komórkowy – to elementarne narzędzia, które sprawią, że poczujemy się bardziej komfortowo.

W celach kontaktowych zawsze warto mieć przy sobie wizytówkę firmową. Dobrze ją wręczać przy każdej sytuacji, również wtedy, gdy ma się wrażenie, że rozmowa nie była udana. Część osób w dłuższym terminie i tak może z niej skorzystać. Profesjonalna wizytówka powinna być wytrzymała i odporna na zagięcia, a jednocześnie lekka i estetyczna. Właśnie tak prezentują się wizytówki multiloft, które można znaleźć w tym miejscu: https://www.drukarniaonline.pl/product/print/3594/wizytowki-multiloft

Jak sprawić, aby rozmowa z klientem zakończyła się sukcesem?

Gwarancją udanej rozmowy sprzedażowej jest to, że zaczyna się ona jeszcze na długo przed dotarciem do klienta. Pierwsze kroki to gruntowne przeanalizowanie tematu. Przygotowanie merytoryczne to podstawa, dlatego wszelkie szczegóły dotyczące zamówienia, oferowanego produktu lub usług należy dokładnie przeanalizować. Dzięki temu uniknie się wstydliwej sytuacji, w której rozmówca wskaże błąd w naszej prezentacji lub wprowadzi w konsternację, podając nieznane dotąd dane.

Wcale nie mniej istotne jest przygotowanie się pod kątem znajomości klienta i jego potrzeb. Czy spotkanie ma mieć charakter informacyjny, czy jednak sprzedażowy? Jakie mogą być dalsze plany rozwojowe firmy reprezentowanej przez rozmówcę? W jaki sposób oferowane produkty lub usługi są w stanie przyczynić się do szybszego rozwoju przedsiębiorstwa? Takie pytania stanowią jedynie wierzchołek wszystkich możliwych pytań, które przed spotkaniem warto sformułować i spróbować na nie odpowiedzieć.

Do przygotowania można wykorzystać różne przydatne techniki, np. tabelę obaw i korzyści, analizę SWOT i wiele innych. Im więcej czasu poświęci się na zgromadzenie i przeanalizowanie materiałów, tym większa szansa na udaną, swobodną rozmowę, popartą merytoryczną wiedzą i rzeczową argumentacją!

 

*artykuł zewnętrzny*