25 lutego rusza I edycja programu „Decydujesz, pomagamy”, w którym Tesco wesprze finansowo lokalne społeczności i organizacje pozarządowe z całej Polski. Program swoim zasięgiem obejmie całą Polskę – podzieloną na 160 obszarów. W każdym z nich przyznany zostanie grant w wysokości 5 000 zł, a o wyborze zwycięzcy zdecydują sami klienci sieci.
Dzielnice przyjazne rodzinom, integracyjne place zabaw, kluby naukowe dla dzieci, warsztaty o zdrowym odżywianiu czy zajęcia edukacyjne… To tylko kilka propozycji, które można podarować swojej miejscowości.
Program „Decydujesz, pomagamy” ma na celu udzielenie wsparcia lokalnym organizacjom i społecznikom, którzy chcą zmienić na lepsze swoje najbliższe otoczenie. Każdy ma szansę zdobyć dofinansowanie na realizację pomysłów, których do tej pory nie miał szansy wprowadzić w życie, dlatego zgłaszać się mogą zarówno organizacje pozarządowe, jak i grupy nieformalne.
Program swoim zasięgiem obejmie całą Polskę – podzieloną w tym celu na 160 regionów (łącznie ponad 300 miejscowości, w których odbędzie się głosowanie). W każdym z nich przyznany zostanie grant w wysokości 5 000 zł. O tym, która organizacja otrzyma grant, zadecydują mieszkańcy poszczególnych regionów w otwartych głosowaniach, które odbędą się w maju we wszystkich sklepach sieci Tesco.
– Klienci są w centrum naszych wszystkich działań. Udowadniamy to także w nowym programie „Decydujesz, pomagamy”, gdzie decyzja o tym, które inicjatywy społeczne otrzymają wsparcie, należy właśnie do klientów Tesco, najważniejszych partnerów tego programu – mówi Dawid Morris, prezes Tesco na Europę Środkową. – Szczęśliwe historie nie piszą się same, dlatego wierzymy, że wspólnie możemy napisać niejedno szczęśliwe zakończenie.
Dzięki zaangażowaniu klientów i elastycznym zasadom otwartym także na grupy nieformalne, program jest również odpowiedzią na rosnącą wśród Polaków potrzebę współdecydowania o swoim bliskim otoczeniu. Badanie „Aktywność Społeczna Polaków” ‒ przeprowadzone przez Centrum Badania Opinii Społecznej* – dowodzi, że aż 66% Polaków deklaruje potrzebę angażowania się w pomoc innym. 77% respondentów wierzy, że jednocząc siły, mają większą szansę rozwiązać problemy swojego otoczenia.
– Wiele osób czuje potrzebę wpływania na swoje otoczenie i wprowadzania pozytywnych zmian, ale brakuje im do tego narzędzi. Organizacje pozarządowe czy lokalni liderzy borykają się z brakiem środków finansowych czy możliwości promocji swoich działań – mówi Łucja Krzyżanowska, Przedstawicielka Fundacji Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”, partnera merytorycznego programu. – Dlatego też bardzo cenne są takie inicjatywy jak programy grantowe, które nie tylko zapewniają finansowe wsparcie, ale i jednoczą lokalną społeczność wokół wspólnego celu, pozwalają przełożyć marzenia na działania. Dają tym samym duży zastrzyk energii.
Program „Decydujesz, pomagamy” to kolejna inicjatywa Tesco Polska na rzecz lokalnych społeczności. Firma od lat konsekwentnie angażuje się w działania społeczne prowadząc programy edukacyjne (np. Tesco dla Szkół), promując zdrowy styl życia oraz podejmując wiele inicjatyw społecznych takich jak walka z marnowaniem żywności czy problemem niedożywienia.
Więcej informacji o programie „Decydujesz, pomagamy” można znaleźć na stronie internetowej: www.tesco.pl/pomagamy oraz Twitterze: twitter.com/TescoMediaPL.
Za działania PR w ramach projektu odpowiada agencja Garden of Words.