Tesco: „Akademia dla młodych”

Aktualności

Tesco: „Akademia dla młodych”

Polscy absolwenci nie są konkurencyjni na rynku pracy. Pracodawcy narzekają, że ich umiejętności nie przystają do wymagań obecnego rynku pracy, a rząd coraz głośniej zaczyna mówić o konieczności zatkania tej luki w systemie edukacji i zwiększenia szans na start młodych absolwentów. Już dziś pomoc w rozwiązaniu problemu proponuje Tesco, uruchamiając bezpłatny program – „Akademia dla Młodych”, dostępny w całości online na www.akademiadlamlodych.pl.

Obecny rynek pracy oczekuje od absolwentów nie tylko kierunkowej wiedzy, ale też pełnego zakresu umiejętności interpersonalnych. Zdolności takie jak praca w zespole, zarządzanie czasem czy radzenie sobie ze stresem zazwyczaj rozwijane były w pierwszej pracy – obecnie, gdy każdy pracodawca oczekuje ich już na starcie kariery, młodzi absolwenci bez doświadczenia zawodowego są z góry stawiani na przegranej pozycji.

Wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenia pracodawcy zatrudniającego młodych ludzi do pierwszej pracy, Tesco przygotowało szeroki program szkoleń – „Akademia dla Młodych”, który pomoże absolwentom w adaptowaniu się na rynku pracy na samym początku ich kariery zawodowej. Szkolenia dostępne są poprzez bezpłatną platformę e-learningową www.akademiadlamlodych.pl oraz cykl szkoleń bezpośrednich dla uczniów, studentów i nauczycieli.

„Zaprojektowane warsztaty i zajęcia będą kładły nacisk na rozwijanie u młodych ludzi kompetencji interpersonalnych, tzw. miękkich, czyli tych najbardziej pożądanych przez pracodawców, a jednocześnie zwykle niedostatecznie rozwijanych w szkołach i na uczelniach” – mówi Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu  Tesco Polska.

Program bezpłatnych szkoleń skierowany jest w szczególności do młodych osób w dwóch przedziałach wiekowych: 14-19 i 19-26 oraz do nauczycieli, którzy będą mogli zdobyć kwalifikacje i proste, przydatne narzędzia by pełniej wspierać młodzież w rozwoju. Kompleksowy program szkoleniowy, stworzony na podstawie wieloletnich praktyk firmy w zatrudnianiu i współpracy z młodymi ludźmi, składa się z 5 modułów  wskazujących najważniejsze obszary rozwoju osobistego (np. zarządzanie czasem, praca z ludźmi o różnych typach osobowości, radzenie sobie ze stresem czy rozwiązywanie problemów).

Według raportu z badań* przeprowadzonych wśród pracodawców, najważniejszym kryterium wyboru pracownika stosowanym przez firmę przy zatrudnianiu absolwentów są kompetencje osobowe i interpersonalne, które stanowią aż 32% wszystkich ocenianych aspektów. Na drugim miejscu podkreślano kompetencje intelektualne i akademickie – 25% odpowiedzi. Natomiast dopiero kolejne wskazania dotyczyły udziału w stażach, praktykach organizowanych przez firmę (22%), kierunku studiów (7%), poziomu wykształcenia (7%), wysokości oceny na dyplomie (2%) oraz typu uczelni (2%). Wyniki badań pokazują zatem konieczność nowego spojrzenia na realizowane strategie rozwoju i kształcenia przyszłych pokoleń, w celu dopasowania do oczekiwań rynku pracy. Konieczność tę podkreślała ostatnio także Prezes Rady Ministrów Ewa Kopacz, przy okazji inauguracji roku akademickiego na jednej z radomskich uczelni, wyrażając troskę o los absolwentów i bezwzględną potrzebę przeformułowania priorytetów w szkolnictwie oraz doskonalenia oczekiwanych przez pracodawców kompetencji.

W kontekście potrzeby ciągłego rozwoju i podnoszenia kwalifikacji, gruntownie przygotowany i dostępny bezpłatnie cykl szkoleń pozwoli absolwentom w pełni rozwinąć skrzydła. Jedyne co muszą w tym wypadku zrobić – to wziąć w nim udział! Platforma www.akademiadlamlodych.pl rusza pod koniec listopada, a szkoły gimnazjalne, ponadgimnazjalne i wyższe zainteresowane szkoleniami stacjonarnymi mogą zgłaszać się pod adres kontakt@akademiadlamlodych.pl

Pomimo, że projekt przeznaczony jest dla ludzi młodych, platforma e-learningowa otwarta jest dla każdego, kto chce rozwijać swoje kompetencje i zwiększać szanse na rynku pracy.

* źródło: „Kompetencje i kwalifikacje poszukiwane przez pracodawców wśród absolwentów szkół wyższych wchodzących na rynek pracy”, badanie przeprowadzone przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Amerykańską Izbę Handlu w Polsce oraz Ernst & Young, Warszawa, maj, 2012