Suning.com dokona nabycia 37 domów towarowych Wanda, tym samym zwiększając portfel obiektów handlu detalicznego i obejmując pełną gamę dóbr konsumenckich, od mody do towarów typu FMCG. Firma Suning.com ogłosiła otwarcie działu Department Store Group.
Nowy dział skupi się na świadczeniu usług na potrzeby odzieżowych domów towarowych firmy, tym samym przyspieszając rozwój scenariuszy w inteligentnym handlu detalicznym w internecie i w sklepach oraz podnosząc satysfakcję klientów. Firma dokona także nabycia w całym kraju domów towarowych Wanda, będących obecnie w posiadaniu Wanda Group, największego w Chinach dewelopera nieruchomości. Decyzja ta doprowadzi do zwiększenia portfela sklepów detalicznych i usprawni łańcuch dostaw we wszystkich kategoriach towarów.
Założenie nowego działu i nabycie domów towarowych Wanda ma jeszcze wzmocnić przewagę Suning.com poza siecią, ulepszyć poziom zasobów w sieci detalicznej i przyczynić się do zwiększenia potencjału biznesowego firmy. To z kolei doprowadzi do nowych możliwości biznesowych we wszystkich kategoriach towarów, a zwłaszcza w odzieży, produktach stylu życia i FMCG.
37 domów towarowych Wanda ulokowanych jest w pierwszo- i drugoligowych miastach w Chinach i liczy ponad 4 mln zarejestrowanych klientów. W ramach umowy Suning.com wykorzysta także swoje możliwości technologiczne, w tym uczenie maszynowe, sztuczną inteligencję i internet rzeczy do przyspieszenia cyfryzacji zarządzania operacjami w tradycyjnych domach handlowych, co z kolei podniesie ogólny poziom satysfakcji z obsługi i rentowności w branży.
Od 2015 r. firmy Suning i Wanda rozbudowują współpracę strategiczną, a w 2018 r. zacieśniły więzi przez nabycie przez Suning niskiego procentu udziałów w spółce podległej zajmującej się zarządzaniem w Wanda.
Źródło i foto: Centrum Prasowe PAP