Studenci wymyślili produkty dla Żabki

Aktualności

Studenci wymyślili produkty dla Żabki

Żabka wciąż zaskakuje nowościami na sklepowych półkach. Po raz kolejny, dzięki projektowi „Kreatorzy produktu”, to studenci zostali twórcami nowego asortymentu w kategorii Quick Meal Solutions (gotowe przekąski i posiłki). Zwycięskie koncepcje być może pojawią się w sprzedaży w ponad 6000 sklepach sieci Żabka. Autorzy najlepszych koncepcji na alternatywę dla hot-doga, poza nagrodami przewidzianymi w konkursie, otrzymają także pieniężne wynagrodzenie za prawa autorskie do swoich projektów.

– Młodzi, kreatywni i innowacyjni Polacy mają mnóstwo ciekawych pomysłów, które chcemy pomóc im wprowadzić w życie. Z drugiej strony sami chcemy przekazać im dodatkową wiedzę i dać szansę nabyć kompetencje wykraczające poza typowy program studiów. Dlatego właśnie powstali „Kreatorzy Produktu” – projekt, który wpisuje się w charakter działań naszej firmy i daje szansę studentom na realizację ich twórczych koncepcji. Wybierzemy produkty, które trafią do sprzedaży w naszej sieci w jednym z ponad 6000 sklepów Żabka. To niewątpliwie dodatkowa nagroda dla uczestników projektu – podkreśla Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.

W tegorocznej edycji wyróżniono aż 3 koncepcje. Studenci w bardzo nowoczesny sposób wykorzystali znane produkty, tworząc ciekawe połączenia smakowe. Nagrodzone zostały aż 2 zespoły z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz jeden, w skład którego weszli studenci z Uniwersytetu Adama Mickiewicza oraz Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Zadaniem Kreatorów było zaprojektowanie nowych produktów od początku do końca, tj. od koncepcji, wybrania odpowiednich składników i ich połączenia, poprzez dopracowanie technologii przygotowania i przechowywania pod kątem urządzeń dostępnych w każdej Żabce, aż po wymyślenie nazw nowych produktów czy ich formy podania w tym opakowań i ekspozycji w sklepie.

Projekt „Kreatorzy Produktu” organizowany był po raz czwarty we współpracy ze Spółką Celową Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Tegoroczna edycja podzielona była na 2 etapy. W pierwszym trzyosobowe zespoły studentów z różnych uczelni w Polsce przesyłały swoje zgłoszenia poprzez kwestionariusz, a wpłynęło ich aż 28. Do drugiego etapu zaproszonych zostało 6 zespołów, których pomysły jury uznało za najciekawsze. Przez tygodnie trwania projektu zespoły spotykały się z ekspertami akademickimi oraz specjalistami Żabki, którzy przekazywali im wsparcie towaroznawcze i marketingowe. W ramach Akademii Żabki doskonalili również umiejętności przygotowania i prowadzenia prezentacji w języku angielskim oraz wspólnie dążyli do tego, by końcowy efekt prac nad ideą był jak najlepszy.

W minionych edycjach Kreatorów Produktu wytypowany do zakupu i wprowadzony do sprzedaży zostały projekty: „Deser z tapioki” oraz „Bułka z wędzonką”. Klienci sieci Żabka mieli możliwość zakupienia wyjątkowych produktów stworzonych przez studentów z Poznania.