Żabka wciąż zaskakuje nowościami na sklepowych półkach. Po raz kolejny, dzięki projektowi „Kreatorzy produktu”, to studenci zostali twórcami nowego asortymentu w kategorii Quick Meal Solutions (gotowe przekąski i posiłki). Zwycięskie koncepcje być może pojawią się w sprzedaży w ponad 6000 sklepach sieci Żabka. Autorzy najlepszych koncepcji na alternatywę dla hot-doga, poza nagrodami przewidzianymi w konkursie, otrzymają także pieniężne wynagrodzenie za prawa autorskie do swoich projektów.
– Młodzi, kreatywni i innowacyjni Polacy mają mnóstwo ciekawych pomysłów, które chcemy pomóc im wprowadzić w życie. Z drugiej strony sami chcemy przekazać im dodatkową wiedzę i dać szansę nabyć kompetencje wykraczające poza typowy program studiów. Dlatego właśnie powstali „Kreatorzy Produktu” – projekt, który wpisuje się w charakter działań naszej firmy i daje szansę studentom na realizację ich twórczych koncepcji. Wybierzemy produkty, które trafią do sprzedaży w naszej sieci w jednym z ponad 6000 sklepów Żabka. To niewątpliwie dodatkowa nagroda dla uczestników projektu – podkreśla Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.
W tegorocznej edycji wyróżniono aż 3 koncepcje. Studenci w bardzo nowoczesny sposób wykorzystali znane produkty, tworząc ciekawe połączenia smakowe. Nagrodzone zostały aż 2 zespoły z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz jeden, w skład którego weszli studenci z Uniwersytetu Adama Mickiewicza oraz Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Zadaniem Kreatorów było zaprojektowanie nowych produktów od początku do końca, tj. od koncepcji, wybrania odpowiednich składników i ich połączenia, poprzez dopracowanie technologii przygotowania i przechowywania pod kątem urządzeń dostępnych w każdej Żabce, aż po wymyślenie nazw nowych produktów czy ich formy podania w tym opakowań i ekspozycji w sklepie.
Projekt „Kreatorzy Produktu” organizowany był po raz czwarty we współpracy ze Spółką Celową Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Tegoroczna edycja podzielona była na 2 etapy. W pierwszym trzyosobowe zespoły studentów z różnych uczelni w Polsce przesyłały swoje zgłoszenia poprzez kwestionariusz, a wpłynęło ich aż 28. Do drugiego etapu zaproszonych zostało 6 zespołów, których pomysły jury uznało za najciekawsze. Przez tygodnie trwania projektu zespoły spotykały się z ekspertami akademickimi oraz specjalistami Żabki, którzy przekazywali im wsparcie towaroznawcze i marketingowe. W ramach Akademii Żabki doskonalili również umiejętności przygotowania i prowadzenia prezentacji w języku angielskim oraz wspólnie dążyli do tego, by końcowy efekt prac nad ideą był jak najlepszy.
W minionych edycjach Kreatorów Produktu wytypowany do zakupu i wprowadzony do sprzedaży zostały projekty: „Deser z tapioki” oraz „Bułka z wędzonką”. Klienci sieci Żabka mieli możliwość zakupienia wyjątkowych produktów stworzonych przez studentów z Poznania.