W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w październiku 2019 r. według analiz PZPM, przybyło 5828 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów ze spadkiem o 12,3% rok do roku. Rynek samochodów dostawczych w ostatnich miesiącach jest zmienny – po czerwcowym spadku i stabilnym lipcu, w sierpniu odnotowano dwucyfrowy wzrost (17,3%) związany przede wszystkim z wejściem w życie od 1 września br. nowego cyklu pomiaru emisji CO2 i zużycia paliwa – WLTP dla tej kategorii pojazdów co skutkowało wrześniowym spadkiem o 21,6% rok do roku . rejestracje w październiku zgodnie z sezonowością były wyższe niż we wrześniu (+39,9%) ale przyhamowały znacznie w stosunku rocznym. Jednak przed rokiem notowaliśmy rekordowe wysokie rezultaty dla analogicznego miesiąca w tej grupie pojazdów – przekroczyły wtedy po raz pierwszy w historii w październiku 6,6 tys. szt. Od początku roku zarejestrowano 56 896 nowe samochody dostawcze do 3,5 t., co przekłada się już tylko na 2,9% wzrost w skali roku.
W październiku 2019 r. w rankingu samochodów dostawczych leaderem był Fiat. Nabywcy zarejestrowali 1051 szt. samochodów tej marki tj. o 126 szt. więcej i +13,6% rok do roku i wobec 622 szt. miesiąc wcześniej (+69%). Udział Fiata w rynku wyniósł 18%. Drugie w ostatnim miesiącu było Renault (740 szt.; -25,8%), trzeci Mercedes-Benz (681 szt. +2,7%). Za nim na czwartej pozycji uplasował się Ford (632 szt. -28,8%). Pierwszą piątkę zamknęło Iveco (575 szt.; +47,1%) a za nim Peugeot (509 szt. -4%). W ogólnym rankingu modeli, w październiku br. na pierwszym miejscu – Renault Master (597szt.), drugi Iveco Daily (575), za nim Mercedes-Benz Sprinter (548 szt.), kolejne miejsca zajęły dwa modele Fiata: Ducato (465) i Fiorino (322). Drugą piątkę otwiera Peugeot Boxer 292 szt.