W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w listopadzie 2019 r. według analiz PZPM przybyło 5400 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów, co oznacza spadek o 17,5% rok do roku. Rynek samochodów dostawczych w ostatnich miesiącach jest zmienny – po czerwcowym spadku i stabilnym lipcu, w sierpniu odnotowano dwucyfrowy wzrost 17,3% związany przede wszystkim z wejściem w życie od 1 września br. nowego cyklu pomiaru emisji CO2 i zużycia paliwa – WLTP dla tej kategorii pojazdów co skutkowało wrześniowym spadkiem o 21,6% rok do roku. Rejestracje w październiku zgodnie z sezonowością były wyższe niż we wrześniu (+39,9%) ale przyhamowały znacznie w porównaniu rok do roku. W listopadzie znowu rynek był znacznie niższy niż w roku poprzednim -17,5% ale też niższy niż w październiku br. o -7,3% ( rok wcześniej ten spadek wyniósł tylko -1,5%), co jest dowodem spowolnienia w tej kategorii pojazdów. Od początku roku zarejestrowano 62 295 nowych samochodów dostawczych do 3,5 t, co jest wynikiem lepszym do tego sprzed roku o 0,8%.
W listopadzie 2019 r. w rankingu samochodów dostawczych leaderem był Fiat i jako jedyny w pierwszej piątce odnotował wzrost. Nabywcy zarejestrowali 1128 szt. samochodów tej marki tj. o 208 szt. więcej i +22,6% rok do roku i wobec 1051 szt. miesiąc wcześniej (+7,3% miesiąc do miesiąca). Udział Fiata w rynku wyniósł 20,9%. Drugie w ostatnim miesiącu było Renault (860 szt.; -15,1%), trzeci Ford (569 szt. -35,3%). Za nim na czwartej pozycji uplasował się Mercedes-Benz (533 szt. -12,3%). Pierwszą piątkę zamknął Volkswagen (432 szt.; -29,4%), a za nim Peugeot (424 szt. -17,5%). W ogólnym rankingu modeli, w listopadzie br. na pierwszym miejscu – Renault Master (653szt.), drugi Fiat Fiorino (429), za nim kolejny model Fiata Ducato (421 szt.). Czwarty Mercedes-Benz Sprinter (415), a piąte Iveco Daily (399). Drugą piątkę otworzył Peugeot Boxer (261 szt.).
Źródło: PZPM
Foto: iStock.com