Wiosna i lato to czas, w którym w ofercie marki królują limitowane wersje Musującego jabłka oraz Letniego jabłka. Wszystkie produkty są bez dodatku cukru, bez konserwantów i sztucznych aromatów. Ziołowo-kwiatowe smaki stanowią dopełnienie kampanii „Bracia i Maja dla pszczół” wspierającej dzikie pszczoły i owady zapylające.
SEZONOWE, KWIATOWO–ZIOŁOWE NAPOJE
Limitowane edycje produktów Braci Sadowników dedykowane są kampanii Bracia i Maja dla pszczół, która zwraca uwagę na kluczową rolę pszczół w ekosystemie. W tym roku marka rozszerzyła ofertę lemoniad Letnie jabłko o dwa smaki – cytrynę z tymiankiem i mirabelkę z melisą. Wracają one do oferty po kilku sezonach. Pozostałe warianty lemoniad, które proponują Bracia Sadownicy, to ogórek z miętą, wiśnia z lawendą i truskawka z bazylią, oferując tym samym 5 wersji smakowych.
Ponadto, w swojej ofercie marka posiada 3, już flagowe, wersje smakowe Musującego jabłka – z lawendą, różą oraz kwiatem bzu. Warianty smakowe nie zostały wybrane przypadkowo – rośliny wykorzystane do limitowanej edycji soków są przyjazne pszczołom i innym zapylaczom. Wszystkie produkty powstały na bazie tłoczonego soku z jabłek, których uzupełnieniem są naturalne ekstrakty z wybranych kwiatów i ziół. Ponadto, zostały wzbogacone w witaminę C. Produkty są w pełni naturalne, bez ulepszaczy, konserwantów i dodatkowych słodzików. Z jabłek uprawianych w zgodzie ze środowiskiem.
Produkty Musujące jabłko w trzech smakowych wariantach dostępne są w sieciach Carrefour, Selgros, Mateus, Makro, Kaufland i Aldi. Letnie jabłko w pięciu propozycjach smakowych można znaleźć w sieciach Carrefour, Auchan, Kaufland, Makro, Selgros, Stokrotka, Mateus, frisco.pl oraz mniejszych sklepach osiedlowych*.
*Lista sieci w czerwcu i lipcu może ulec zmianie.
DZIAŁANIA BRACI SADOWNIKÓW NA RZECZ ŚRODOWISKA
Pszczoły, zbierając nektar i pyłek, który jest ich pożywieniem, zapylają kwiaty. Brak pszczół przekłada się na mniejszą ilość owoców i nasion, drobniejsze i mało kształtne owoce oraz niższe plony. Dzikie pszczoły odgrywają kluczową rolę w świecie roślin i życiu sadu.
Dlatego tak ważne dla Braci Sadowników są działania wspierające dzikich zapylaczy. Z tego powodu marka wraca z kolejną odsłoną kampanii “Bracia i Maja dla pszczół” skupiającej się na działaniach edukacyjnych zwiększających świadomość na temat wagi dzikich pszczół i owadów zapylających w ekosystemie. Bracia Sadownicy ponownie zaprosili do współpracy Maję Popielarską, specjalistkę od ogrodów oraz Katarzynę Rosiak-Stepę i Joannę Roczyńską z Dzikich Zapylaczy. Na stronie https://braciasadownicy.pl/dlapszczol/ można pobrać darmowy e-book – kompendium wiedzy o zapylaczach i o tym, jak im pomóc oraz inne materiały edukacyjne, w tym zabawy dla dzieci.
Ponadto, przy współpracy z Fundacją Łąka, marka zasiała kolejne miliony kwiatów w postaci bogatych gatunkowo łąk kwietnych, stanowiących naturalną stołówkę dla pszczół i innych owadów zapylających. Łąki zostały zasiane w Warszawie, Śmiłowicach, Poznaniu i Gnieźnie.