Ponad 650 tys. czyli o 190 tys. więcej niż w ubiegłym roku zebrano w sklepach sieci Żabka i Freshmarket podczas 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Firma Żabka Polska grała z WOŚP już po raz osiemnasty. Jak co roku, w sklepach sieci stały puszki Fundacji WOŚP, do których można było wrzucać datki na Orkiestrę i odbierać serduszka.
– Już po raz osiemnasty przekonaliśmy się, że nasi klienci mają wielkie serca i chcą pomagać. Co roku specjalnie oznaczone, orkiestrowe puszki stają w naszych małych sklepach na tydzień przed Wielkim Finałem i z każdym rokiem zebrana kwota jest coraz większa! W tym roku padł kolejny „Żabkowy” rekord – zebraliśmy ponad 650 tysięcy złotych! – mówi Anna Jarzębowska-Kwiatek, Kierownik Działu Public Relations w firmie Żabka Polska. – Szczególnie podziękowania należą się naszym Franczyzobiorcom. Bez ich zaangażowania w zbiórkę nie udałoby się nam odnieść tak wielkiego sukcesu!
Prowadzący sklepy Żabka i Freshmarket bardzo chętnie ustawiają puszki przy kasach, zaś klienci przyzwyczaili się, że od kilkunastu lat mogą wesprzeć inicjatywę WOŚP podczas codziennych zakupów w tygodniu poprzedzającym Finał Orkiestry.
W tym roku, poza tradycyjną już zbiórką w sklepach, spółka Żabka Polska postanowiła dodatkowo wesprzeć wolontariuszy z Poznania. Otrzymali oni od firmy kupony upoważniające do nabycia gorącego napoju (kawy, herbaty lub gorącej czekolady) za 1 grosz w dniu Wielkiego Finału czyli 15 stycznia. W ten sposób Żabka zagrzewała wolontariuszy do działania w mroźną, styczniową niedzielę.
Pieniądze z tegorocznej zbiórki przeznaczone zostaną na zakup urządzeń medycznych dla oddziałów pediatrycznych oraz dla zapewnienia godnej opieki medycznej seniorów.