Tego lata Kompania Piwowarska rzuciła swoim pracownikom ekologiczne wyzwanie. W ramach akcji „Postaw na rower” zatrudnieni w KP dostali szansę zdobycia 3 tysięcy drzew dla jednego z nadleśnictw. Jedyne, co musieli zrobić, to przejechać 30 tysięcy kilometrów na rowerze. I udało się!
Akcja odbyła się w ramach programu Zgrani z naturą, w którym Kompania Piwowarska promuje bardziej świadomą ekologicznie postawę. Tym razem Zgrani z naturą podbili kolejny obszar, czyli połączyli ekologię ze sportem. Lato to przecież idealny czas na wycieczki wśród zieleni, odstawienie samochodu podczas dojazdów do pracy czy zadbanie o kondycję. I tutaj niezbędny okazuje się rower! Aby zachęcić pracowników do skorzystania z dobrodziejstwa tego środka lokomocji, KP rzuciła im wyzwanie: bądźcie eko tego lata, przesiądźcie się na dwa kółka!
Projekt „Postaw na rower” trwał ponad 10 tygodni: od 21 lipca do 30 września. Aby wziąć w nim udział wystarczyło podjąć wyzwanie, zarejestrować się na stronie akcji i śledzić swoje przejazdy rowerowe poprzez aplikację mobilną. Zachętą do rywalizacji były również nagrody: rower Kross EVADO 2.0, bony do Decathlonu oraz koszulki i akcesoria rowerowe. Jednak główny cel był zupełnie inny: pracownicy musieli wspólnie, do zakończenia akcji, przejechać 30 tysięcy kilometrów. Po przekroczeniu magicznej liczby Kompania Piwowarska zobowiązała się przekazać wybranemu nadleśnictwu 3 tys. drzew, które wolontariusze firmy posadzą we współpracy z Fundacją Aeris Futuro.
Imponujące wyniki i obiecana wygrana
Po ponad dwóch miesiącach wspólnej zabawy nastąpił czas rozliczenia akcji. Jaki wynik uzyskali pracownicy KP? Okazało się, że założona liczba kilometrów została znacznie przekroczona – pracownicy pokonali prawie dwukrotnie dłuższą trasę! W 72 dni przejechali dokładnie 58 278,58 km, spędzając łącznie 3692 godziny na rowerze i spalając prawie 2 mln kalorii. Imponujące wyniki pokazują sportowego ducha pracowników KP, ale również zaangażowanie, które bezpośrednio przełoży się na Puszczę Knyszyńską. 17 października obędzie się tam uroczyste sadzenie 3 tysięcy drzew przekazanych przez KP. Drzewa sadzone będą m.in. przez pracowników firmy oraz ich rodziny.
– Ambicją Zgranych z naturą jest nadanie zagadnieniom ochrony środowiska ludzkiej twarzy. W ten sposób jest szansa na zaangażowanie większej liczby osób – nie tylko pracowników, ale również ich rodzin czy znajomych. Nasze akcje staramy się ubierać w interesujące formy, hasła, aby uczestnicy nie tylko mieli satysfakcję ze swojej proekologicznej działalności, ale po prostu czerpali przyjemność z udziału w nich. Po takich akcjach jak „Postaw na rower” widzimy, że to działa – opowiada Malwina Frydrychowicz, specjalista ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej.