Tegoroczna edycja Polagra Food to przede wszystkim obszerna ekspozycja branży mleczarskiej, która zajęła cały pawilon nr 8. Liczne grono wystawców obejmujące czołowe spółdzielnie mleczarskie w Polsce zaprezentowało bogaty asortyment, w tym wiele nowości. Pozostałe dwa pawilony dedykowane sektorowi spożywczemu zajęli m. in. producenci przetworów owocowo-warzywnych, oraz słodyczy. Liczna grupa producentów tych produktów obecna na targach świadczy o potencjale branży w tym obszarze. Ich stoiska cieszyły się ogromnym zainteresowaniem ze strony zwiedzających, a to jak wskazują wystawcy jest dobra prognozą dla nowych możliwości współpracy. Tegoroczną ekspozycję Polagra Food uzupełnili ponadto producenci i dystrybutorzy przypraw, dodatków do żywności, napojów, alkoholi i herbat.
Targi Polagra Food jak co roku przyciągnęły tłumy profesjonalnych zwiedzających zainteresowanych poznaniem nowości na rynku spożywczym oraz podjęciem współpracy z nowymi dostawcami. W gronie tym gościliśmy aż 180 grup z zagranicy, m. in. z takich krajów jak Tadżykistan, Uzbekistan, Algieria, Iran, Egipt, Cypr, Francja czy Ukraina. Na specjalne zaproszenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi targi Polagra odwiedzili również przedsiębiorcy z Mołdawii, Węgier i Kenii. Jak podkreślił Witold Choiński Prezes Zarządu Związku „Polskie Mięso” obecność kupców z zagranicy pozwala nie tylko nawiązać nowe kontakty biznesowe, ale stwarza również możliwość kontynuacji działań, które zostały zapoczątkowane wcześniej. Również przedstawiciele sektora mleczarskiego docenili obecność zwiedzających spoza Polski. Wystawcy wskazywali, że to doskonała okazja, żeby nawiązać nowe kontakty, co nie jest bez znaczenia w obecnej sytuacji w jakiej znalazła się branża mleczarska, gdzie priorytetowym celem stało się teraz poszukiwanie nowych rynków zbytu.
Jak co roku targowe ekspozycje zostały dopełnione przez atrakcyjny program wydarzeń. Podczas konferencji omawiano m. in. perspektywy dla polskiego rynku spożywczego, zarówno te związane z rozwojem produkcji innowacyjnych produktów o podwyższonej wartości odżywczej czy ograniczających zachorowalność na choroby cywilizacyjne, jaki i te o charakterze handlowym związane z eksportem polskiej żywności. Nie zabrakło również tematyki marketingowej – o trendach w działaniach promocyjnych w miejscu sprzedaży mówili eksperci z TNS Polska. Spotkanie przyciągnęło liczne grono detalistów, w tym wielu przedstawicieli sieci handlowych.