Carrefour rozpoczyna spotkania z klientami pod nazwą „Porozmawiajmy o jakości”. Pierwsze z nich odbyło się 17 maja w hipermarkecie Carrefour Arkadia. Osoby, które odwiedziły sklep, mogły skorzystać m.in. z profesjonalnych porad dietetycznych.
Eksperci sieci zaprezentowali także Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą SENS, którego oznaczenia znajdują się na wybranych produktach marek własnych oraz na wyłączność Carrefour. Celem inicjatywy „Porozmawiajmy o jakości” jest promocja zdrowego odżywiania i przybliżenie klientom innowacyjnego systemu SENS, który umożliwia łatwiejsze komponowanie zbilansowanej diety. Warto dodać, że Polska jest pierwszym krajem, w którym został wdrożony ten system.
SENS stanowi innowację w branży spożywczej, jest uzupełnieniem obowiązujących informacji żywieniowych. Składają się na niego czytelne grafiki, które umieszczone są z przodu opakowania i informują konsumentów o zalecanej częstotliwości spożycia opracowanej na podstawie wartości odżywczej produktu. Jest to system pozytywny, który nie wyklucza żadnego produktu. SENS dzieli artykuły spożywcze na cztery kategorie: takie, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach. Specjalne grafiki umieszczane są na artykułach spożywczych z logo Carrefour, „Jakość z Natury Carrefour” oraz na opakowaniach marek na wyłączność.
Kolejne spotkania odbędą się w wybranych sklepach w Katowicach, Krakowie, Wrocławiu i Łodzi. Akcja potrwa do 12 czerwca.