Sieć sklepów POLOmarket, dołącza do wspólnej inicjatywy Grupy Eurocash, Grupy Chorten i Netto Polska, mającej na celu nawiązanie strategicznego partnerstwa z European Marketing Distribution (EMD), wiodącą europejską grupą zakupową.
W lipcu Grupa Eurocash (Delikatesy Centrum, Lewiatan, Duży Ben, Eurocash Sieci Partnerskie: ABC, Groszek i Euro Sklep oraz Gama – Partnerski System Detaliczny), Grupa Chorten i Netto Polska poinformowały, że zamierzają utworzyć wspólnego przedsiębiorcę w postaci spółki joint-venture, która przystąpi do European Marketing Distribution (EMD), wiodącej europejskiej grupy zakupowej. Teraz do ich inicjatywy dołącza sieć sklepów POLOmarket obejmująca 258 dużych sklepów spożywczych POLOmarket, odwiedzanych miesięcznie przez blisko 6 mln klientów.
Po uzyskaniu zgody Prezesa UOKiK na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy, spółka joint-venture przystąpi do EMD, co pozwoli uczestnikom czerpać korzyści z przynależności prawdopodobnie w przyszłym roku. Obecność w grupie ma zwiększyć możliwości zakupowe partnerów na szczeblu europejskim, zbudować oszczędności w łańcuchu dostaw, które zamierzają przeznaczyć na wzmocnienie oferty dla klientów końcowych ich sieci.
– Dołączenie kolejnego podmiotu do naszej inicjatywy wzmacnia jej siłę i naszą pozycję negocjacyjną. Szersza reprezentacja w ramach EMD przełoży się na lepsze warunki handlowe dla związanych z nami sieci, a co za tym idzie – na realne wzmocnienie konkurencyjności naszych franczyzobiorców i partnerów detalicznych. Cieszy nas, że kolejna polska sieć dostrzega potencjał we współdziałaniu – podkreśla Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.
– Przystąpienie do EMD to dla nas decyzja o strategicznym znaczeniu. Wierzymy, że siła wspólnego działania przełoży się na konkretne korzyści dla Klientów i zwiększone możliwości operacyjne dla wszystkich uczestników inicjatywy – dodaje Marek Wądołowski, prezes zarządu spółki Polskie Supermarkety, operatora sieci sklepów POLOmarket.
oprac.: K. Walkowiak