Trening pod okiem brazylijskich szkoleniowców oraz możliwość zmierzenia się z rówieśnikami z innych krajów to tylko niektóre z wielu atrakcji, jakie czekały na zwycięzców tegorocznej edycji turnieju Coca-Cola Cup, którzy odbyli niezapomnianą podróż do stolicy Włoch.
Rozgrywki Coca-Cola Cup to inicjatywa międzynarodowa, realizowana od kilkunastu lat w wielu krajach na całym świecie. Organizatorem i pomysłodawcą turnieju jest firma Coca-Cola. W tym roku zwycięzcy Coca-Cola Cup z siedmiu krajów europejskich spotkali się na międzynarodowym obozie piłkarskim w Rzymie. Wśród 150 zawodników znaleźli się zwycięzcy tegorocznej edycji turnieju z Włoch, Grecji, Bułgarii, Węgier, Czech, Rumunii oraz Polski, reprezentowanej przez piłkarki oraz piłkarzy z Gimnazjum Sportowego nr 48 w Warszawie.
Na uczestników obozu szkoleniowego czekało wiele atrakcji. Młodzi piłkarze trenowali w legendarnym ośrodku przygotowań olimpijskich „Giulio Onesti”, gdzie najlepsi sportowcy Włoch szlifują formę przed ważnymi imprezami sportowymi. Treningi prowadzili brazylijscy szkoleniowcy, którzy chętnie dzielili się swoim doświadczeniem z gimnazjalistami. Ponadto zawodnicy rozegrali międzynarodowy turniej, na którym za najlepszą bramkarkę uznano Weronikę Krawczyk. Uczestnicy wyjazdu mogli również nauczyć się piłkarskich tricków prezentowanych przez słynną Akademię Freestyle, która współpracuje m.in. z AS Romą oraz SS Lazio.
Piłkarskie emocje towarzyszące wyjazdowi to jednak nie wszystko. W nawiązaniu do tegorocznych Mistrzostw Świata FIFA młodzież miała możliwość spróbowania popularnych brazylijskich potraw. Gimnazjaliści z Warszawy zobaczyli też takie zabytki, jak Koloseum, Bazylika św. Piotra, Ołtarz Ojczyzny czy Plac Navona oraz poznali bogatą historię „Wiecznego miasta”.
– Wierzymy, że udział w wyjeździe piłkarskim do Rzymu na długo pozostanie w pamięci tegorocznych finalistów Coca-Cola Cup, a możliwość trenowania z brazylijskimi szkoleniowcami w słynnym ośrodku przygotowań olimpijskich „Giulio Onesti” oraz rywalizacji ze zwycięzcami Coca-Cola Cup z innych krajów, była ważnym i inspirujcym przeżyciem dla tych młodych ludzi – podkreśla Marianna Klimczak, odpowiedzialna za projekt Coca-Cola Cup w Coca-Cola Poland Services.
Dzień przed wylotem gimnazjaliści odwiedzili również fabrykę produkcyjną Coca-Cola w Radzyminie, gdzie mogli obejrzeć z bliska m.in. procesy produkcyjne napojów The Coca-Cola Company.
Więcej informacji o turnieju można znaleźć na www.cocacolacup.pl oraz na oficjalnym profilu na Facebooku www.facebook.com/cocacolacuppolska