Ostatni czas przyniósł wzrost inwestycji w oświetlenie sklepowe. Oprawy LED zastępują tradycyjne świetlówki, ponadto w naszych obiektach handlowych zastosowanie znajdą nowoczesne inteligentne systemy zarządzania oświetleniem i jego optymalizacji.
Według badań przeprowadzonych przez serwis Elektronika B2B, trzy czwarte podmiotów działających na rynku oświetlenia LED rok temu oceniało koniunkturę i warunki biznesowe jako dobre lub bardzo dobre. Za tę sytuację w pewnej mierze odpowiadają najprawdopodobniej modernizacje mające miejsce w sklepach. To z kolei może wynikać z dużej skali wymiany instalacji świetlówkowych na diody oraz wdrażaniu inteligentnych systemów oświetlenia. Kluczowe dla oświetlenia sklepowego terminy mijającego i najpewniej także tego roku to LED, HCL i RI (light emitting diode – dioda emitująca światło; human centric lighting – oświetlenie dostosowane do biorytmu człowieka i retail intelligence – inteligentne systemy zarządzania sklepami).