Mutti, włoska firma rodzinna, otworzyła swoją polską spółkę zależną, wybierając Warszawę na siedzibę dla regionu Europy Wschodniej, obejmującego takie rynki jak Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rumunia, Bułgaria i Mołdawia. W ciągu najbliższych dwóch lat warszawski zespół ma się powiększyć do siedmiu osób, a kluczowe rekrutacje obejmą obszary marketingu, zarządzania kategorią i sprzedaży regionalnej. “Poradnik Handlowca” wziął udział w spotkaniu prasowym z okazji otwarcia polskiego oddziału.
Z ponad 125-letnim dziedzictwem oraz głęboko zakorzenionym zaangażowaniem w zrównoważony rozwój, innowacje i doskonałość, Mutti odnotowuje imponujący wzrost na rynkach europejskich. Otwarcie biura w Warszawie to naturalny krok w rozwoju po sukcesie marki w Polsce, gdzie jej udział w rynku wzrósł z 2,8 % w 2021 roku do 10,9 % w 2024 roku.
– Ten krok to nie tylko ekspansja geograficzna – to wyraz naszej wizji budowania długofalowych relacji z lokalnymi konsumentami, partnerami i sieciami handlowymi – powiedział Francesco Mutti, prezes Mutti. Nasza strategia zawsze zakłada model trójstronnych korzyści – dla naszych rolników, partnerów i końcowych konsumentów. Postrzegamy Polskę i Europę Wschodnią jako idealne środowisko do rozwoju takiego podejścia.
Biurem w Warszawie kieruje Juan Pablo Carnevale, który został mianowany dyrektorem zarządzającym Mutti Polska. Carnevale związany jest z firmą od 2011 roku i dotąd pełnił różne międzynarodowe funkcje w strukturach organizacji.
– Nasza obecność w Polsce przez ostatnie siedem lat stworzyła solidne podstawy do tego kroku. Polska przyjęła naszą jakość i wartości szybciej niż jakikolwiek inny rynek, na który weszliśmy. Mieliśmy poczucie, że polski konsument jest gotowy na produkt pomidorowy premium, który podnosi codzienne gotowanie na wyższy poziom” – powiedział Juan Pablo Carnevale, dyrektor zarządzający Mutti Polska. Dziś nie tylko umacniamy naszą pozycję w Polsce, ale także przygotowujemy się do odegrania wiodącej roli w rozwoju regionu Europy Wschodniej.
Strategiczne priorytety Mutti w Polsce obejmują zwiększenie obecności w najważniejszych kanałach sprzedaży detalicznej – supermarketach, hipermarketach, sklepach convenience – oraz rozwój segmentu gotowych sosów do makaronów. Firma współpracuje już z największymi sieciami handlowymi we wszystkich kanałach, konsekwentnie inwestując w widoczność w sklepach, promocje konsumenckie oraz zintegrowane kampanie marketingowe.
Kluczowym elementem rozwoju marki pozostaje niezmienne przywiązanie do jakości produktów i etycznego pozyskiwania surowców. Wszystkie pomidory są zbierane mechanicznie we Włoszech, co wpływa na zachowanie walorów produktu i eliminuje ryzyko wykorzystywania pracy ludzkiej. Aby zapewnić wysoką jakość uprawianych pomidorów, Mutti wdrożyło politykę zakupu surowców, która przewiduje wyższą cenę dla dostawców produkujących najlepsze pomidory. Tylko w 2024 r. średnia premia wypłacona wszystkim dostawcom wyniosła około 12,6%, co przełożyło się na około 7 milionów euro bonusów wypłaconych w całym łańcuchu dostaw. To najwyższa kwota w historii firmy, będąca wyrazem silnego zaangażowania firmy w nagradzanie jakości surowców i pracy rolników.
Dzięki wiodącej pozycji w Europie, Australii oraz rosnącej obecności na rynkach takich jak Niemcy czy Wielka Brytania, Mutti konsekwentnie realizuje swój cel, jakim jest dostarczanie autentycznych, produkowanych w odpowiedzialny sposób włoskich produktów pomidorowych konsumentom na całym świecie – teraz z nowym, silnym akcentem na Europę Wschodnią. Mutti Polska to już już siódma spółka handlowa Grupy, odpowiedzialna za nadzór i rozwój rynków Europy Wschodniej, co dodatkowo wzmacnia obecność firmy na kontynencie.
Klaudia Łysek – Sales Director, Mutti Polska, Francesco Mutti – CEO Mutti SpA, Juan Pablo Carnevale – Managing Director, Mutti Polska
źródło: biuro prasowe Mutti
oprac. H.Handkowska