Mondelēz International: Nowe Centrum Badań i Rozwoju za  15 mln USD

Aktualności

Mondelēz International: Nowe Centrum Badań i Rozwoju za 15 mln USD

Mondelēz International, wiodący producent branży spożywczej i lider rynku czekolady (18,4%*), ciastek markowych (12,4%**) i kawy (23,4%*) w Polsce, planuje stworzenie nowego, strategicznego Centrum Badań i Rozwoju w rejonie Wrocławia. Będzie to kolejna inwestycja koncernu w tym regionie Polski, gdzie znajdują się już dwie fabryki w Skarbimierzu i jedna w Bielanach Wrocławskich, zatrudniające ponad 1400 osób.

Głównym celem planowanego Centrum Badań i Rozwoju będą badania dotyczące znanych marek czekolady i ciastek, takich, jak: Milka, Oreo, belVita i wiele innych. W nowym Centrum będą także prowadzone badania dotyczące jakości, opakowań, analizy preferencji i oczekiwań klientów oraz zgodności naszych wyrobów z wymaganiami prawnymi dot. produktów spożywczych. Nowe Centrum, oprócz przestrzeni biurowej, wyposażone będzie w nowoczesne laboratoria, sprzęty i urządzenia konieczne do prowadzenia badań.

“Dzisiaj mam ogromną przyjemność poinformować, iż Mondelēz International planuje utworzyć w Polsce – jednym z ważniejszych dla firmy rynków w Europie Środkowej – nowe, globalne Centrum Badań i Rozwoju. Polska, a szczególnie Wrocław to idealna lokalizacja, a tutejsze renomowane, uczelnie techniczne edukują wysokiej klasy specjalistów, których chcielibyśmy pozyskać do nowego Centrum. Wrocław znajduje

się blisko innych strategicznych rynków firmy w Europie Środkowej, a międzynarodowe lotnisko
i infrastruktura drogowa zapewniają dogodne połączenia. Miasto jest także atrakcyjnym miejscem zarówno dla jego mieszkańców, jak i przedsiębiorców, gdzie władze lokalne wspierają inwestycje. Jestem przekonany, że wspólnie stworzymy Centrum, które będzie idealnym miejscem pracy i rozwoju zawodowego dla zespołu, który go zbuduje” –
mówi Rob Hargrove, Wiceprezes Zarządu ds. Badań, Rozwoju i Jakości w Mondelēz International.

Planowane Centrum to nie tylko inwestycja finansowa rzędu 15 mln USD, ale dodatkowe 125 miejsc pracy i wiele możliwości współpracy dla partnerów zewnętrznych.

Nowe Centrum będzie wspierać ambitne plany rozwojowe globalnych marek spółki. Wspólnie z dedykowanymi zespołami zbudowany zostanie potencjał i możliwości rozwoju i innowacji odpowiadające wyzwaniom biznesu, aby już dziś był konkurencyjny i gotowy na wyzwania jutra.

“Z radością przyjąłem informację, iż Polska, a zwłaszcza rejon Wrocławia, rozważana jest  jako potencjalna lokalizacja nowego strategicznego Centrum Badań i Rozwoju Mondelēz International. Od 23 lat oferujemy konsumentom w Polsce znane i lubiane marki, takie, jak: Milka, Jacobs, Prince Polo, belVita, Oreo czy Lubisie. Jesteśmy liderem na polskim rynku w  kategorii czekolady, ciastek i kawy oraz numerem 3 w kategorii cukierków. Jesteśmy również istotnym, strategicznym, a jednocześnie lokalnym producentem wyrobów na rynek krajowy i rynki zagraniczne. W Polsce mamy 7 fabryk, a każda z nich  jest aktywnym członkiem lokalnych społeczności, wśród których działamy. Plan zlokalizowania jednego z najbardziej strategicznych Centrów Badań i Rozwoju spółki w Polsce potwierdza, jak ważnym jesteśmy rynkiem dla Mondelēz International” – mówi Zoltán Novák, Dyrektor Generalny Mondelēz International w Polsce.

Inwestycja w nowe Centrum Badań i Rozwoju we Wrocławiu może potrwać 2-3 lata. Będzie to czas na zbudowanie Centrum, przeniesienie tam ekspertów oraz rekrutację dodatkowych współpracowników w taki sposób, aby nie zakłócać toczących się projektów rozwojowo-badawczych.