Kompania Piwowarska poszerzyła swój skład o młodych, zdolnych stażystów – właśnie zakończyła się piąta edycja Kompanii Innowacji. Czworo zwycięzców konkursu dołączy do Działów: Marketingu, Marketingu Klienckiego oraz Insights i będzie miało szansę pracować przy największych projektach w branży piwowarskiej na polskim rynku.
W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, Kompania Piwowarska poszukiwała studentów i absolwentów, którzy nie ukończyli 26 lat i są w stanie wykazać się innowacyjnością, nowatorskim spojrzeniem na firmę i jej produkty. Dodatkowo kandydaci musieli być szczególnie zmotywowani do rozpoczęcia kariery w szeregach KP. Jednak w tej edycji formuła konkursu, organizowanego już od 2010 r., została odświeżona. W praktyce oznaczało to wyższe, bardziej sprecyzowane wymagania organizatorów względem uczestników, ale jednocześnie większe korzyści dla tych ostatnich. Jako nagrodę dla laureatów konkursu przewidziano ośmiomiesięczny płatny staż w Dziale Marketingu oraz wsparcie opiekuna i mentora z poziomu dyrektorskiego. Program przewiduje opracowanie indywidualnej ścieżki rozwoju dla każdego ze stażystów, rozwijającej ich kompetencje zawodowe oraz przygotowującej do objęcia docelowo stanowisk w Kompanii Piwowarskiej.
Uczestnicy mieli za zadanie przygotować projekt na jeden z poniższych tematów:
1. Zaproponuj pomysł oraz jego rozwinięcie w postaci kampanii reklamowej na komunikację marketingową marki Tyskie w kontekście Świąt Bożego Narodzenia. Weź pod uwagę różne punkty styku z konsumentem oraz poprzyj swoje pomysły argumentami i analizą.
2. Zaplanuj dystrybucję sprzedażową produktu z segmentu mainstream, który jest letnim wariantem piwa z lemoniadą.
3. Zaproponuj model kalkulacji kosztów w łańcuchu logistycznym Kompanii Piwowarskiej.
4. W oparciu o ogólnie dostępne dane spróbuj odpowiedzieć na pytanie, jak Twoim zdaniem piwo będzie się rozwijało w przyszłości? Zależy nam na prognozie zmian w ciągu najbliższych 10 lat. W oparciu o wizyty sklepowe napisz, co piwo powinno zmienić w swoim wizerunku w sklepie, żeby stać się bardziej atrakcyjne dla konsumentów.
Łącznie do V edycji Kompanii Innowacji nadesłano kilkadziesiąt zgłoszeń. Autorów 14 najlepszych zaproszono do udzialu w finale, który odbył się 12 czerwca w warszawskiej siedzibie Kompanii Piwowarskiej.
– W tym roku pomysły uczestników konkursu prezentowały naprawdę wysoki poziom, więc niełatwo było wyłonić zwycięzców. Wszyscy finaliści wykazali się dużą dojrzałością, zaangażowaniem oraz bardzo dobrymi cechami interpersonalnymi. To naprawdę świetne, zdolne osoby. Ostatecznie jednak postanowiliśmy nagrodzić przede wszystkim oryginalność, umiejętność logicznego myślenia i argumentowania oraz umiejętność współpracy w grupie – mówi Agata Lubiatowska-Henkiel, kierownik ds. zarządzania talentem w Kompanii Piwowarskiej, a zarazem gospodarz tegorocznego finału konkursu.
Po prezentacji wybranych projektów, assessment centre i przeprowadzeniu rozmów rekrutacyjnych z młodymi ludźmi z finałowej czternastki wyłoniono najlepszą czwórkę. Laureatki konkursu, Maria Święcicka i Aleksandra Ziobrowska, wygrały staż w Dziale Marketingu. Ponadto Marek Gąsior rozpoczął staż w Dziale Insights, a Emilia Zalewska w Dziale Marketingu Klienckiego.
– Udział w Kompanii Innowacji potraktowałam jako ciekawe wyzwanie i już samo zaproszenie do finału było dla mnie wielkim wyróżnieniem. Od dawna interesowałam się światem piwa i możliwość rozpoczęcia kariery w firmie, która jest liderem rynku, jest dla mnie bardzo cenną nagrodą – mówi Maria Święcicka.