29 maja, rozpocznie się druga edycja Warszawskiego Festiwalu Kultury Piwnej. Impreza potrwa cztery dni. Kompania Piwowarska, będąca organizatorem wydarzenia, ponownie chce szerzyć kulturę piwną, wykorzystując formułę biesiady, jednak tym razem będzie ona mocniej osadzona w warszawskim klimacie.
W dniach 29 maja – 1 czerwca na błoniach Stadionu Narodowego odbędzie się II Warszawski Festiwal Kultury Piwnej, organizowany przez Kompanię Piwowarską. W tym roku kontynuowana będzie formuła piwnej biesiady połączonej z edukacją na temat kultury piwnej.
Podczas imprezy oferowane będą wszystkie piwa oraz cydr Green Mill Cider z portfolio KP, a dodatkowo wybrane marki pochodzące z browarów Grupy SABMiller na całym świecie. Uczestnicy Festiwalu będą mogli poszerzyć swoją wiedzę o piwie m.in. dzięki pokazom cervesario, czyli piwnych ekspertów i degustatorów, którzy na co dzień pracują w Centrum Wycieczkowym LECH w Poznaniu. W programie sesji z ekspertami znajdą się: wykład cervesario na temat właściwości sensorycznych piwa i roli zmysłów w degustacji, pokaz technik degustacyjnych i prawidłowego nalewania, quiz zapachowy oraz konkurs „Jakie to piwo”.
Dopełnieniem piwnej edukacji będą pozostałe atrakcje w strefie kultury Festiwalu. Tutaj będzie można poznać popularne fakty i mity dotyczące złocistego trunku, przekonać się, z jakich składników i w jaki sposób warzy się piwo, i obejrzeć wystawę birofiliów. Dla wielbicieli nowych mediów KP wspólnie z portalem Beerlovers przygotowała specjalną grę – aby wziąć w niej udział, wystarczy mieć telefon z dostępem do Internetu i odszukać na terenie Festiwalu podpowiedzi do quizu. Codziennie do wygrania będą koszulki i iPad 16 GB.
– Warszawiacy coraz bardziej interesują się piwem i coraz chętniej poznają bogactwo jego świata.. Podczas naszego Festiwalu będzie można nie tylko przyjemnie spędzić czas przy kuflu, ale także dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o piwie. Liczymy na to, że pogoda nas nie zawiedzie i impreza przyciągnie wielu piwoszy. Bo czy może być coś lepszego niż zimne piwo w ciepły, wiosenny wieczór w plenerze? – mówi Wojtek Mrugalski, kierownik ds. komunikacji z Kompanii Piwowarskiej.