Kompania Piwowarska kolejny raz znalazła się w gronie najsilniejszych wizerunkiem marek biznesowych na polskim rynku. KP uzyskała wyróżnienie w konkursie Superbrands 2013/2014 w dwóch kategoriach: Business Superbrands oraz Created in Poland Business Superbrands. Ponadto za jedną z najsilniejszych marek w kategorii alkohole/piwo został uznany LECH, należący do portfolio firmy.
Znane są już wyniki tegorocznej edycji konkursu Superbrands, w którym nagradzane są marki cieszące się największym uznaniem konsumentów. Wśród laureatów procesu certyfikacji już po raz drugi znalazła się Kompania Piwowarska, która uzyskała tytuł w dwóch kategoriach: Business Superbrand oraz Created in Poland Business Superbrands. Druga z nich została ustanowiona dopiero w tym roku, by wyróżnić marki, które powstały w Polsce i wypracowały ponadprzeciętny wizerunek w swoim sektorze, co pozawala im skutecznie konkurować z zagranicznymi.
W zestawieniu znalazło się również należące do portfolio KP piwo LECH, które zostało uznane za jeden z najsilniejszych brandów w kategorii alkohole/piwo. To nie pierwszy raz, kiedy LECH otrzymał wyróżnienie w tym konkursie – w ubiegłorocznej edycji znalazł się na liście w towarzystwie Tyskiego i Żubra. Jednak w tej edycji może się poszczycić tytułem nie tylko Superbrands, ale także Created in Poland Superbrands.
– Jest nam niezmiernie miło, że dzięki konsumentom uzyskaliśmy aż cztery certyfikaty Superbrands. Sukcesem jest również to, że wyróżnione zostały nie tylko nasze marki, dobrze znane konsumentom, ale też sama firma. To znak, że Kompania Piwowarska cieszy zaufaniem i wypracowała sobie mocną pozycję na rynku – mówi Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej.
W ramach procesu certyfikacji Superbrands przeprowadzone zostało badanie konsumenckie na próbie 15 000 osób oraz głosowanie Rady Marek – niezależnego gremium ekspertów marketingu, którzy oceniali wizerunkową siłę brandów. Dzięki temu dwuetapowemu procesowi wyłoniono najsilniejsze marki w Polsce.
Międzynarodowa organizacja The Superbrands Ltd., działająca obecnie w 87 krajach, przyznaje tytuł Superbrands od ponad 17 lat. Jest to prestiżowe wyróżnienie dla działów marketingu konsekwentnie budujących siłę marki. W tym roku w Polsce odbyła się już ósma edycja konkursu.