Kolejny rok E.Leclerc utrzymuje stabilne obroty

Aktualności

Kolejny rok E.Leclerc utrzymuje stabilne obroty

02 lutego 2016

W 2015 r. sieć handlowa E.Leclerc osiągnęła obroty na porównywalnych, co w ubiegłych dwóch latach poziomach. Całkowite obroty E.Leclerc w 2015 r. wyniosły 2, 727 mld złotych.

– Satysfakcjonujący wobec istniejącej sytuacji rynkowej wynik, udało się osiągnąć mimo deflacji cen żywności – mówi Jean-Philippe Magre, Prezes Zarządu E.Leclerc Polska. Nastroje konsumenckie uległy poprawie i ożywieniu w okresie świątecznym. Wpływ na stabilny obrót miały również prowadzone na szeroką skalę akcje promocyjne, np. niekonwencjonalny projekt BIG Bang, inwestycje w szkolenia kadry pracowniczej a także stale wzbogacany asortyment w niskich cenach. W 2015 roku mieliśmy przyjemność świętować 20-tą rocznicę powstania E.Leclerc w Polsce. Cieszy nas fakt, że pomimo trudnej sytuacji gospodarczej utrzymujemy stabilny poziom obrotów i liczbę lojalnych klientów. Jest to niewątpliwie powód do dumy i satysfakcji, że od tak długiego czasu istniejemy na polskim rynku, rozwijamy się, poszerzamy ofertę ułatwiając naszym klientom robienie zakupów. Jesteśmy przekonani, że kolejne lata będą obfitowały w wiele powodów do zadowolenia, bowiem mamy konkretne plany związane z dalszym rozwojem sieci E.Leclerc w Polsce – dodaje Jean-Philippe Magre.

Polityka handlowa E.Leclerc oparta jest na konsekwentnie wdrażanej strategii stale poszerzanego asortymentu wysokiej jakości i niskich cenach, tworzeniu nowych działów, dbaniu o komfort zakupów. Na uwagę zasługuje fakt, że E.Leclerc jest stowarzyszeniem niezależnych przedsiębiorców płacących podatki w Polsce, wspierających lokalne społeczności. Obecnie zatrudnia ok. 4 700 pracowników w 43 sklepach znajdujących się w 41 miastach na terenie 16 województw.

Realizując ideę świadomego wspierania rozwoju lokalnych rynków E.Leclerc Polska zainicjował w 2015 roku projekt „Nasze regiony mają talent”, którego podstawowym założeniem jest współpraca z lokalnymi producentami i dostawcami. W akcji biorą udział przede wszystkim małe i średnie firmy, funkcjonujące często w oparciu o tradycje rodzinne oraz wytwórnie produkujące według tradycyjnych receptur.  Dzięki akcji „Nasze regiony mają talent” lokalni producenci mają możliwość współpracy ze stabilnym odbiorcą, szansę zwiększenia swojej konkurencyjności, poszerzenia produkcji i wzrostu zatrudnienia. Intensywna kooperacja z lokalnymi przedsiębiorcami, to bardzo ważny element polityki handlowej E.Leclerc zarówno w Polsce, jak

i na świecie, zapoczątkowany przez Edouarda Leclerc – legendarnego założyciela sieci we Francji.

Mając na uwadze dynamiczny rozwój biznesu, E.Leclerc zorganizował dla swoich partnerów handlowych, prezesów, dyrektorów, szefów departamentów oraz kupców sieci, pierwsze targi produktów świeżych, spożywczych i BIO. Wydarzenie miało miejsce w dniu 24 września 2015 roku w Centrum Targowo – Konferencyjnym EXPO XXI w Warszawie.

Wspierając swoich partnerów w biznesie E.Leclerc nie zapomina o zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu. W ubiegłym roku po raz kolejny zaangażował się w pomoc potrzebującym, chorym dzieciom, tym razem biorąc udział we wspólnej akcji Mennicy Polskiej oraz Fundacji FAKT’u „Serce dla dzieci”.