Hochland Polska utrzymuje pozycję lidera sprzedaży serów

Aktualności

Hochland Polska utrzymuje pozycję lidera sprzedaży serów

19 września 2014

W tym roku Hochland obchodzi dwudziestolecie obecności na polskim rynku. Największy producent serów jest w czołówce firm FMCG działających w Polsce rokrocznie zwiększając sprzedaż, której wartość w 2013 roku sięgnęła ponad 613 mln zł. Firma stale inwestuje także w zaplecze produkcyjne i dystrybucyjne oraz rozwija nowe kategorie produktów, takie jak sery topione, puszyste twarogowe, żółte i pleśniowe.

Hochland Polska to jedna z najdłużej działających i najstabilniejszych firm sektora FMCG w Polsce. Początki firmy sięgają 1993 roku, kiedy do życia powołana została spółka Hochland Polska. Pierwszy zakład przetwórczy w Kaźmierzu pod Poznaniem wystartował z produkcją serów topionych w Polsce w 1995 roku. W roku 1997 uruchomiono w Polsce produkcję serka puszystego Almette, który stał się szlagierem na rynku krajowym i rozwinął kategorie serów puszystych w Polsce. W roku 2000 wystartowała produkcja serów pleśniowych w zakładzie w Baranowie pod Ostrołęką. Na początku 2002 roku zadecydowano o kupnie zakładu w Węgrowie w pobliżu Warszawy, co umożliwiło poszerzenie asortymentu produkcji o sery żółte oraz serwatkę w proszku.

Inwestycje i innowacyjne portfolio serów, które pokochali Polacy rokrocznie przekłada się na doskonałe wyniki finansowe firmy. W 2011 roku wartość przychodów ze sprzedaży netto Hochland Polska wynosiła 592,940 tys. zł, rok później sięgnęła 605.737 tys. W 2013 spółka poprawiła ten wynik na ponad 613.110 tys. zł.  

– W naszym modelu biznesowym najważniejszy jest konsument. Ten, który podejmie decyzje o wyborze produktów z oferty Hochland. Na każdym etapie  – kreacji, produkcji, dostarczenia do sklepu – musimy dążyć do perfekcji. Musimy być lepsi niż konkurencja. Do tego potrzebujemy kapitału i silnej, stabilnej finansowo firmy – mówi Piotr Nagalski, dyrektor marketingu Hochland Polska.

Celem firmy na najbliższe lata jest utrzymanie pozycji lidera w sektorze sera w Polsce poprzez dalsze  zwiększanie oferty produktowej oraz udziałów w rynku – dodaje.

W perspektywie najbliższych lat Hochland Polska zrealizuje także plan inwestycji wart około 25 mln zł w ramach którego zostaną zmodernizowane zakłady produkcyjne, w których z początkiem 2015 roku zostaną uruchomione nowe linii produkcyjne. Bardzo dobre wyniki finansowe są podstawą do dalszego rozwoju firmy poprzez nowe inwestycje w nowoczesne technologie produkcyjne.