Mini serial o pizzy Guseppe stworzony przez 14 tiktokowych twórców dotarł do milionów młodych fanów. Akcja Dr. Oetkera przeprowadzona przez agencję DDOB miała 4,4 miliona wyświetleń organicznych i 1,8 miliona wyświetleń instastories.
W okresie 15 stycznia – 9 lutego 2020 r. pizza Guseppe zapraszała do zabawy na TikToku w rytmie dobrze znanej, wpadającej w ucho melodii z reklamy „Guseppe, pizza Italiana!”. Głównym założeniem akcji przeprowadzonej przez Dr. Oektera było odświeżenie słynnego jingla wśród młodych fanów pizzy. Aktywacja pod hasłem #PizzaItaliana bazowała na popularności TikToka – platformy społecznościowej opierającej się na znanych motywach muzycznych, do których twórcy opowiadają krótkie, zabawne historie.
14 tiktokerów stworzyło filmiki o różnych okazjach sprzyjających jedzeniu pizzy: gdy ktoś zgłodnieje, gdy para spędza razem czas, na imprezie, itp. Akcja zachęcała członków społeczności video do wspólnej zabawy w rytm muzyki z pierwszej reklamy „Guseppe, pizza Italiana!” użytej do filmików na TikToku.
– Celem aktywacji było przypomnienie młodym konsumentom znanego z dzieciństwa, chwytliwego reklamowego jingla „Guseppe pizza Italiana!”. Czternastu tiktokerów stworzyło mini serial o pizzy Guseppe odsyłając w swoim materiale do kolejnego, publikującego następnie twórcy, tak aby odcinki połączyły się w całość. Dodatkowo każdy młody twórca publikował instastories, w którym zachęcał do obejrzenia filmiku na swoim tiktokowym profilu. Kulminacyjny odcinek był publikowany 9 lutego w Światowy Dzień Pizzy – mówi Aldona Burska, Product Manager w Dr. Oetker Polska.
Akcja Dr. Oetkera wykorzystuje rosnący potencjał TikToka. To jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, której użytkownikami są głównie nastolatki. Aplikacja pozwala na nagranie krótkich form wideo pod dowolny utwór muzyczny i dzielenie się nimi ze światem. Filmy można modyfikować za pomocą narzędzi dostępnych w aplikacji. W Polsce TikTok pobrano już ponad 6 milionów razy.