Grupa Otmuchów, mimo trudności, wygenerowała wzrost sprzedaży R/R o ponad 10% w H1. W tym okresie podjęto decyzję o wyjściu z kategorii produktów śniadaniowych. Natomiast odcinając od wyników efekt rezygnacji z tego segmentu, wzrost sprzedaży osiągnął prawie 20% poziom. EBITDA w H1 wzrosła rok do roku o 58,8%, co przełożyło się na osiągnięcie zysku netto w pierwszym półroczu tego roku.
Grupa Otmuchów zakończyła pomyślnie I półrocze tego roku. Wiązało się to z szybkim dopasowaniem naszych planów do sytuacji na rynku. Wiele branż miało spore problemy związane z łańcuchem dostaw. Dostawy niektórych, podstawowych surowców i opakowań, z powodu pandemii, miały duże przesunięcia, co przełożyło się bezpośrednio na wyniki sprzedaży.
W ostatnich miesiącach trwały intensywne prace związane ze zmianą największego akcjonariusza. W konsekwencji dokonano precyzyjnego przeglądu programu inwestycyjnego w strategiczne grupy produktowe. Do końca 2022 roku Grupa Otmuchów planuje wydać prawie 100 mln zł na nowe inwestycje. Inwestować będzie w nowe moce w istniejących lokalizacjach.
źródło: informacja prasowa