Grupa Otmuchów – inwestuje w linie do produkcji żelków i wprowadza nową markę Bebeto

Producenci

Grupa Otmuchów – inwestuje w linie do produkcji żelków i wprowadza nową markę Bebeto

Aktualnie w Grupie Otmuchów rozpoczęto proces analiz perspektyw działalności, których celem jest ukierunkowanie na te aktywności, w których Spółka posiada mocne DNA. Jednym z kierunków w strategii Grupy Otmuchów, jaki będzie analizowany, to rozwój kategorii żelków nie tylko masowych, ale również funkcjonalnych, a także farmaceutycznych. Mamy w tym obszarze duże kompetencje, bezcenne know-how a rynek rok do roku rozwija się bardzo dynamicznie. Rozwój kategorii żelków i ewentualne inwestycje z nimi związane są zgodne z DNA Grupy Otmuchów. Aktualnie bowiem Spółka jest częścią globalnego koncernu Kervan Gida – strategicznego inwestora grupy.

Kervan Gıda, jeden z większych producentów słodyczy miękkich na świecie, jest liderem w produkcji żelków na rynek masowy, posiada bardzo szeroką ofertę produktową. Jest również właścicielem marki Bebeto, która jest eksportowana do 85 krajów świata. Firma posiada 3 zakłady produkcyjne w Turcji i zatrudnia ponad 2100 pracowników. Kervan Gida jest również właścicielem marki Dexters, popularnej marki żelków w Wielkiej Brytanii.

Połączenie sił Grupy Otmuchów i Kervan Gida da nam jeszcze większe możliwości rozwoju innowacyjnych produktów doskonałej jakości, poszerzania portfolio a także wejścia na rynek Unii Europejskiej. Rozważane będzie w szczególności znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych w obszarze produkcji żelek  tak w kierunku żelków masowych jak i farmaceutycznych.

Naturalnym kierunkiem będzie dodanie do portfolio Grupy Otmuchów marek Bebeto i Cosby. Naszą intencją jest aby marka Bebeto pojawiła się na rynku polskim w Q III br.  Zatem już niebawem polscy konsumenci będą mogli spróbować przede wszystkim szerokiego portfolio żelków, oraz cool-beansów – żelków w chrupiących skorupkach. W Q IV ruszy produkcja żelków ekstrudowanych pod marką Bebeto w naszym zakładzie w Nysie. Wprowadzeniu nowej marki będą towarzyszyły działania komunikacyjne, w których główną rolę odegrają media społecznościowe.

Marka Bebeto, to kolejna marka w portfelu Grupy Otmuchów, obok Odry i FreeYu. W Q2, Grupa Otmuchów, stała się również dystrybutorem marki Cosby, której właścicielem jest Kervan Gida. Pod brandem Cosby kryją się słodycze dla najmłodszych – jajka niespodzianki, które na polskich półkach goszczą już od kwietnia a także słodycze-zabawki, o które niebawem powiększy się portfolio Grupy.

„Grupa Otmuchów, z początkiem tego roku, przeprowadziła szereg działań optymalizacyjnych, szczególnie w zakresie portfolio, które przyniosły obniżenie kosztów i zwiększenie efektywności w wielu obszarach. Aktualnie trwa proces analiz perspektyw działalności Grupy Kapitałowej, z którego wnioski zostaną wykorzystane na potrzeby opracowania strategii rozwoju Grupy Otmuchów na kolejne lata obrotowe. Rozważane będą m.in. nowe inwestycje czy wdrażanie nowych brandów. Wdrożenie nowych marek wymaga ogromnego zaangażowania pracowników, za co bardzo wszystkim dziękuję” – mówi Oguz AY, w-ce Prezes Zarządu Grupy Otmuchów. „Wierzymy, że nowe produkty skradną serca polskich konsumentów a marka Bebeto stanie się ważnym graczem w kategorii żelków.”   

źródło: inf. prasowa