Grupa Ferrero działająca na ponad 170 rynkach, dołączyła do grona firm tworzących Program Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zaangażowanie w zrównoważony rozwój planety i lokalnych społeczności to element DNA marki, która na wiele lat przed popularyzacją terminu ESG rozpoczęła raportowanie swoich działań w tych obszarach.
Program Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu skupia liderów polskiej gospodarki i jest platformą umożliwiającą im wymianę wiedzy, rozszerzanie kompetencji w dziedzinie ESG oraz wspólną realizację działań wspierających zrównoważoną transformację biznesu. Inicjator tej inicjatywy, czyli Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jest najdłużej działającą organizacją pozarządową w Polsce zajmującą się koncepcją CSR w kompleksowy sposób. Program Partnerstwa FOB angażuje nie tylko biznes, ale również innych kluczowych interesariuszy, m.in. administrację publiczną, środowiska naukowe i organizacje pozarządowe.
Znając misję i wartości przyświecające Programowi nie powinien dziwić fakt, że w jego gronie pojawiła się właśnie Grupa Ferrero. Marka ta jest bowiem sygnatariuszem Karty Różnorodności w Polsce wpisanym na listę Diversity IN Check, łączącej pracodawców szczególnie zaangażowanych w zarządzanie różnorodnością i promowanie inkluzywności.
– Bez zaangażowania biznesu rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu i budowanie zrównoważonej przyszłości nie są możliwe. Z Forum Odpowiedzialnego Biznesu współpracujemy już od lat i cieszy nas, że teraz możemy dołączyć do Programu Partnerstwa. Dbałość o naszą planetę oraz lokalne społeczności od zawsze była fundamentem kultury organizacyjnej Ferrero – przekonuje Beata Dziekanowska odpowiedzialna w Ferrero za relacje instytucjonalne i komunikację korporacyjną.
Już od ponad 15 lat Grupa szczegółowo raportuje działania z zakresu zrównoważonego rozwoju i pokazuje realizację założonych celów w strategicznych obszarach: ochrony środowiska, odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, promowania odpowiedzialnej konsumpcji oraz wzmacniania roli i pozycji wszystkich ludzi. Była więc jednym z pionierów praktyki, która obecnie stanowi „złoty standard” dla wszystkich przedsiębiorstw, chcących utrzymać zaufanie konsumentów. Dokument za lata 2022/23 jest ogólnodostępny na stronie Grupy.
Z lektury raportu Grupy Ferrero wynika, że marka konsekwentnie kontynuuje swoje działania, zmierzając do zwiększania przejrzystości w całym łańcuchu dostaw podstawowych składników, zgodnie z odpowiedzialnym podejściem do pozyskiwania surowców. Ściśle współpracuje przy tym m.in. z organizacjami pozarządowymi, naukowcami i dostawcami, wykorzystując potencjał najnowocześniejszych technologii.
“Obecnie 90,7 % opakowań Ferrero jest zaprojektowanych tak, aby nadawały się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Ferrero zwiększyło też identyfikowalność większości surowców do produkcji słodyczy. Pracujemy także nad znaczącym zmniejszeniem zużycia wody. A to tylko niektóre z wielu obszarów postępu Grupy Ferrero w zakresie zrównoważonych praktyk i budowania przejrzystości całego łańcucha dostaw” – czytamy w komunikacie marki.
Jednym z kluczowych obszarów aktywności członków Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest również troska o prawa i poczucie bezpieczeństwa każdego człowieka we wszystkich zakątkach globu. Szczególna ochrona, co znajduje odzwierciedlenie w działaniach i inicjatywach Grupy Ferrero, należy się najmłodszym mieszkańcom naszej planety.
„Nasza firma zobowiązała się do podejmowania kompleksowych działań mających na celu zapobieganie i eliminowanie pracy dzieci w swoim łańcuchu wartości. W tym celu ściśle współpracujemy z organizacjami rządowymi i pozarządowymi na całym świecie m.in. World Cocoa Foundation (WCF), International Cocoa Initiative (ICI), Save The Children” – informują przedstawiciele Ferrero.
Warte odnotowania są również przedsięwzięcia realizowane w ramach akcji społecznych. Przykładem jest sztandarowy projekt „Kinder Joy of moving” promujący aktywność sportową wśród dzieci i młodzieży, w którym łącznie wzięło już udział ponad 60 mln młodych ludzi, począwszy od pierwszej edycji w 2005 r. Tylko w minionym roku szkolnym 2022/2023 udało się zainspirować 3,4 mln dzieci.
źródło: PAP MediaRoom
Fot. Piotr Kruszak
oprac.: Klaudia Walkowiak