Coraz więcej konsumentów angażuje się w działania proekologiczne, propaguje zdrowy styl życia, świadomie dokonuje wyborów, dbając o środowisko naturalne. Szczególnie na sile zyskuje chęć ograniczania zużycia jednorazowego plastiku. SPAR Polska, jako firma w której działania silnie wpisana jest odpowiedzialność społeczna, zachęca swoich franczyzobiorców do promowania troski o środowisko, pomagając ich klientom ograniczyć ilość zużywanych opakowań w ramach akcji #GrajWzielone.
W ramach działań związanych z ograniczaniem ilości wykorzystywanego jednorazowego plastiku, SPAR Polska zachęca sklepy zrzeszone w sieci do umożliwienia klientom przynoszenia własnych opakowań, które można wykorzystać przy zakupie produktów na wagę (np. mięsa, wędlin, serów, ryb czy ciast). Pierwsze sklepy z charakterystycznym drzewkiem w logo w naszym kraju już zaoferowały swoim klientom taką możliwość. Praktyka ta jest zgodna z niedawno opublikowanym stanowiskiem Głównego Inspektoratu Sanitarnego. – Umożliwiając klientom korzystanie z własnych opakowań wielorazowego użytku, sklepy SPAR Polska mogą odpowiedzieć konkretnym działaniem na potrzeby świadomych konsumentów, dla których coraz ważniejszą rolę w codziennym życiu odgrywa idea zero czy less waste – dodaje Michał Zych, Dyrektor Marketingu sieci.
Promowanie ograniczania jednorazowego plastiku jest częścią szerszej kampanii #GrajWzielone, w ramach której SPAR Polska prowadzi działania mające na celu uczulenie konsumentów na problemy związane z nadmiernym zanieczyszczeniem naszej planety i w jaki sposób każdy z nas może przyczynić się do poprawy tego stanu. Chodzi o często niewielkie, jednak świadome zmiany w swoim codziennym życiu, osiągalne dla każdego. Dbając o środowisko, firma już na początku 2018 r. wprowadziła dla swoich sklepów reklamówki pozwalające na wielokrotne ich użycie oraz dodatkowo zawierające środek powodujący oksy-biodegradację tworzyw sztucznych. Obecnie sieć testować będzie z wybranymi sklepami zainteresowanie klientów alternatywą dla innych rozwiązań z tworzyw sztucznych w postaci bawełnianej torby wielokrotnego użytku oraz wykonanych z poliestru pochodzącego z recyklingu – wielorazowych worków na owoce i warzywa. – Worki wielorazowe stanowią przyjazną dla środowiska alternatywę dla jednorazowych worków HDPE i świadomi problemu nadmiernej ilości jednorazowego plastiku konsumenci coraz chętniej wykazują zainteresowanie rozwiązaniami bardziej przyjaznymi środowisku – komentuje sieć. Cieszy nas zainteresowanie testowaniem tego rozwiązania przez innowatorów wśród sklepów w naszej sieci i liczymy, iż w niedługim czasie dołączą do nich prekursorzy i wczesna większość.
SPAR Polska, będąc siecią opartą o partnerskie zasady współpracy, nie wprowadza obowiązku korzystania z którejś z proekologicznych metod pakowania, a formę rekomendacji, pozostawiając ostateczny wybór właścicielom sklepów, jednocześnie uczulając ich na problematykę rosnącego zanieczyszczenia jednorazowym plastikiem. Sieć liczy na świadomy wybór swoich partnerów, zgodny z przedstawionymi rekomendacjami i oczekiwaniami konsumentów.