Na murawie zacięta rywalizacja, na trybunach świetna zabawa – po raz trzeci Grupa Chorten zorganizowała mecz charytatywny. Kto wygrał? Podopieczni Fundacji „Nie bądź obojętny” wymagający leczenia, bo najważniejszy był szczytny cel.
Kilkaset osób uczestniczyło w imprezie na Stadionie Miejskim w Białymstoku, co przełoży się z pewnością na wynik kwesty charytatywnej, która była prowadzona tego dnia przez wolontariuszy. Przed trzema laty Grupa Chorten postanowiła bowiem powołać do życia Fundację „Nie bądź obojętny”. Wspiera ona w walce o zdrowie i życie osoby związane ze sklepami partnerskimi. To zarówno dzieci, jak i dorośli. Środki na ten cel pozyskuje m.in. z akcji dobroczynnych. Taką właśnie był sobotni mecz rozegrany w doborowym składzie.
Już po raz trzeci w jednej drużynie zagrali pracownicy Grupy Chorten, właściciele sklepów partnerskich, a w drugiej zaprzyjaźnieni producenci i dystrybutorzy z całej Polski. W pierwszym spotkaniu charytatywnym górą był zespół Przyjaciół Fundacji. W drugim triumfowała ekipa Grupy Chorten. W sobotę z wygranej cieszyli się ponownie goście – czyli zawodnicy z największych firm produkujących i dystrybuujących żywność, którzy strzelili aż 9 bramek. Chorten strzelił tylko jednego gola, mimo wsparcia trenerskiego Grzegorza Sandomierskiego, obecnie trenera Jagiellonii, wcześniej zasłużonego piłkarza.
– Wynik nie jest tu najważniejszy, ale zawodnicy drużyny przeciwnej faktycznie byli w wyśmienitej formie. Najważniejsze jest to, że wszyscy skupiliśmy się wokół ważnego tematu i razem pomogliśmy potrzebującym. Nasza fundacja się rozwija, ma swoich podopiecznych, a w ten sposób promujemy ją i tworzymy wokół przyjacielską atmosferę – podkreśla Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten.
Niezwykle zadowoleni byli kibice, którzy tłumnie pojawili się na stadionie. Mogli oni obejrzeć naprawdę emocjonujące widowisko, które uświetniły pokazy cheerleaderek ze Studia Tańca Kadryl.
Publiczność była aktywna nie tylko dopingując obie drużyny, ale też przy licytacjach czy konkursach, w których do wygrania były m.in. prezenty od Jagiellonii Białystok. Dwa plakaty z podpisami zawodników i zaproszenia na sektor VIP zlicytowano za ponad 4000 zł.
Wszyscy przybyli na sobotnie wydarzenie mogli też korzystać ze stoisk przygotowanych m.in. przez producentów i dystrybutorów. Chętnie wrzucając datki do skarbonek wolontariuszy.
Tym samym prawdziwymi zwycięzcami sobotniego meczu byli podopieczni Fundacji „Nie bądź obojętny”.
– Jesteśmy dumni z zaangażowania wolontariuszy – dzieci i młodzieży, tak wielu pracowników Grupy Chorten, którzy poświęcili swój czas i przygotowaliśmy wspólnie to wydarzenie i wszystkich zawodników, którzy przyjechali nawet z odległych części Polski, by grać na rzecz naszej fundacji. Jest to naprawdę budujące i z serca wszystkim dziękujemy – mówi Ignacy Kraszewski, wiceprezes Fundacji Grupy Chorten „Nie bądź obojętny”.