Grupa Ferrero i spółki powiązane („Ferrero”), która jest globalną firmą z branży słodyczy, poinformowała o osiągnięciu ostatecznego porozumienia, zgodnie z którym Ferrero przejmie od firmy Kellogg’s spółki zajmujące się produkcją m.in. ciastek, przekąsek owocowych, lodowych różków za kwotę 1,3 mld USD (1,16 mld EUR). Spółki te w 2018 r. wygenerowały sprzedaż w wysokości prawie 900 mln USD.
Ferrero przejmie silne i lubiane marki w kategorii ciastek, w tym ikoniczną markę Keebler®, świetnie sprzedające się Famous Amos®, markę premium dla całej rodziny Mother’s® oraz ciastka bezcukrowe Murray®, a także Little Brownie Bakers® – dostawcę ciastek sprzedawanych w ramach programu Girl Scout Cookies. Ponadto Ferrero przejmie marki przekąsek owocowych z grupy Kellogg’s, w tym marki Stretch Island® i Fruity Snacks®, jak również markę rożków lodowych i spodów do ciast Keebler’s®.
Od 2017 r. firma Ferrero przejęła już kilka marek i spółek amerykańskich, a dokonując tej transakcji, poszerza swoją działalność o nowe kategorie strategicznych produktów i wzmacnia swoją pozycję na rynku północnoamerykańskim.
Ferrero przejmie też od Kellogg’s sześć amerykańskich zakładów produkcyjnych zlokalizowanych na terenie całego kraju: w Allyn (Washington), Augusta (Georgia), Florence i Louisville (Kentucky) oraz dwie fabryki w Chicago (Illinois), jak również dzierżawiony zakład produkcyjny w Baltimore (Maryland).